Slováci sa chystajú míňať. Počas Black Friday budú nakupovať najmä elektroniku
Black Friday zostáva pre slovenských zákazníkov jedným z najdôležitejších nákupných momentov roka. Ukazuje to aktuálny prieskum Alzy, ktorého sa zúčastnilo viac ako 1 500 zákazníkov. Z neho vyplynulo, že 55 % ľudí tento rok plánuje využiť ponuky Black Friday, pričom 27 % už má vybrané konkrétne produkty.
Väčšina zákazníkov plánuje počas Black Friday kúpiť elektroniku (41 % z nich[2]), malé domáce spotrebiče (20 %), drogériu a kozmetiku (10 %), hračky (9 %) a na piatom mieste sa umiestnili veľké domáce spotrebiče (7 %). Väčšina[3] uviedla, že počas novembrových zľavových akcií míňa viac než 400 eur.
Z prieskumu zároveň vyplynulo, že Black Friday nie je len o nákupe darčekov. Aj napriek tomu, že táto zľavová akcia je kľúčovým momentom vianočnej sezóny, väčšina zákazníkov počas nej nakupuje predovšetkým pre seba – konkrétne 46 %[4].
Čo je pre zákazníkov najdôležitejšie? Reálne zľavy a konkrétne produkty
Respondenti označili za kľúčovú najmä výšku zľavy (64 %[5]) a konkrétny produkt, na ktorý čakajú (28 %). „Zákazníci sa počas Black Friday zameriavajú na dlhodobo vyhliadnuté produkty, či už ide o elektroniku, malé spotrebiče, hračky alebo kozmetiku. Tento rok vidíme aj rastúci záujem o nové trendy, napríklad AR okuliare, ktoré sa rýchlo dostávajú do popredia vianočného dopytu,“ hovorí PR manažérka Alzy Eliška Čeřovská. Priemerná cena AR okuliarov sa pohybuje okolo 540 eur a medzi najpopulárnejšie značky patria Meta (napr. Meta Ray-Ban, Meta Oakley) alebo XREAL.
Zľavy naprieč kategóriami, tisíce produktov v akcii
Alza ponúka v rámci Black Friday tisíce produktov so zľavami naprieč kategóriami – od elektroniky cez domáce spotrebiče, hračky, kozmetiku, náradie až po produkty prémiových značiek.
Napríklad obľúbená stavebnica LEGO®, ktorá pôvodne stála 195,90 eur, je teraz zlacnená o 20 % – zákazníci tak ušetria 39,20 eur. V ponuke nechýba ani toaletná voda DOLCE & GABBANA Light Blue EdT 100 ml so zľavou 27 % (úspora 20,28 eur) či televízor 32″ TCL 32V5C zlacnený o 30 % na 139 eur.
V rámci Black Friday ponuky nájdu zákazníci taktiež telefóny iPhone 15 a iPhone 16 s 5 % zľavou a 16e s 8 % zľavou.
Výrazné zľavy sa týkajú aj privátnych značiek Alzy. Napríklad MagSafe powerbank AlzaPower je teraz lacnejší o 30 %, káva AlzaCafé Brazil Cerrado o 14 %, na tyčovom vysávači Siguro zákazníci ušetria 31 %, herná stolička Rapture je lacnejšia o 39 %, teplovzdušná fritéza Siguro o 35 % a zmes orechov Bery Jones Natural 1 kg o 10 %. „Zákazníci u nás nájdu reálne zľavy na tisíce produktov naprieč kategóriami. Či už hľadajú darček na Vianoce, alebo chcú výhodne kúpiť niečo pre seba, Black Friday je ideálna príležitosť,“ dodáva Čeřovská.
[1] Na otázku odpovedalo celkom 1 537 respondentov.
[2] Na otázku odpovedalo celkom 1 562 respondentov.
[3] Na otázku odpovedalo celkom 910 respondentov.
[4] Na otázku odpovedalo celkom 952 respondentov.
[5] Na otázku odpovedalo celkom 924 respondentov.
Podobné články
Slovenská pošta modernizuje doručovanie a zavádza multifunkčné zariadenia
Končí sa fáza AI nadšenia a firmy sa pýtajú na skúsenosti a prínos
Black Friday 2025: Chytré produkty Netatmo za výnimočné ceny
Udalosti 17. novembra mali priaznivý dosah na telekomunikácie