Allegro v Q3: Počet používateľov Allegro aplikácie v regióne vzrástol o 70%
- Počet aktívnych nakupujúcich na platformách skupiny Allegro medziročne vzrástol o 600 000 a prekročil hranicu 21,1 milióna.
- Priemerná ročná útrata zákazníkov v Poľsku ďalej rastie a blíži sa 4 300 PLN.
- Na medzinárodných trhoch vzrástla hrubá hodnota tovaru (GMV) medziročne o 56 %, zatiaľ čo počet aktívnych nakupujúcich sa zvýšil o 50 % na 4,2 milióna.
Allegro zostáva kľúčovou bránou do online nakupovania, ktorá prepája milióny zákazníkov s tisíckami predajcov na jednom mieste. V Poľsku sa GMV v treťom štvrťroku zvýšilo o 10,4 %, teda viac ako dvojnásobkom tempa celého poľského maloobchodu. Tržby rástli ešte rýchlejšie – najmä vďaka 32 % medziročnému rastu príjmov z reklamy.
Silný rast hlási aj medzinárodný segment: GMV mimo Poľska vzrástlo medziročne o 56 %, pričom cezhraničné predaje českých, slovenských a maďarských obchodníkov do Poľska sa takmer zdvojnásobili.
Aktuality z regiónu
Marketplace platformy v Česku, na Slovensku a v Maďarsku prinášajú Allegru vysokú dynamiku. Aplikácia Allegro si v týchto troch krajinách pripísala 70 % nárast používateľov, zatiaľ čo počet predplatiteľov programu Allegro Smart! sa viac než zdvojnásobil.
Skupina sa chce naďalej sústrediť na tento región s jasnou ambíciou stať sa aj tu najobľúbenejším miestom pre online nakupovanie. Silný rast podporuje aj rozvoj služieb a cezhraničného predaja, ktorý umožňuje slovenským, českým a maďarským predajcom rýchlo expandovať na poľský trh.
Investície do AI
V rámci najnovšej aktualizácie aplikácie spúšťa Allegro testovanie prelomového AI Asistenta. Ten má transformovať nakupovanie pomocou inšpiratívneho vyhľadávania, sumarizácie produktov a kontextových odporúčaní. Ide o priekopnícky nástroj v segmentu marketplace, ktorý má nanovo definovať spôsob vyhľadávania produktov.
Finančné novinky
„Takmer polovica poľských zákazníkov začína svoju online nákupnú cestu na marketplace platformách, čo je o 11 p. b. viac než v roku 2022. A sedem z desiatich začína práve na Allegre,“ hovorí Marcin Kuśmierz, CEO skupiny Allegro. „Tretí kvartál potvrdil, že Allegro je miestom číslo jeden pre rast predajov obchodníkov. Rok uzatvárame s radom inovácií a partnerstiev, ktoré prinesú výhody kupujúcim aj predajcom. A spustili sme testy nášho AI Asistenta, ktorý zásadne zmení spôsob, ako ľudia na Allegre vyhľadávajú.“
„GMV v Poľsku rástlo o 10,4 %, tržby však rástli až dvojnásobným tempom,“ dodáva Jon Eastick, CFO Allegra. „Podiel zásielok obsluhovaných priamo Allegrom vzrástol na 36 %, čo pomáha znižovať náklady a posilňuje marže. Na medzinárodných trhoch GMV stúplo o 56 %, pričom straty medziročne klesli o 23 %. Celkovo skupina dosiahla 24 % medziročný rast upraveného EBITDA a je silno pripravená na vrchol sezóny.“
Podobné články
Volkswagen získal ako prvý výrobca ocenenie „Zlatý volant“ za štyri svoje modely
Skvelé správy pre Slovensko: Minister Migaľ v Košiciach spustil superpočítač PERUN
Slovensko patrí medzi 40 najaktívnejších krajín v adopcii umelej inteligencie
TCL televízory predstavujú najlepší pomer ceny a výkonu na Black Friday
Slováci chcú príspevok na dopravu. Firmy ho takmer neponúkajú