Posilňujeme príjazdový cestovný ruch zo Škandinávie
Švédski, nórski a dánski turisti radi objavujú nepoznané destinácie a patria medzi bonitnú klientelu.
Cestujú mladí, rodiny s deťmi, ale aj aktívni seniori. Väčšina z nich už navštívila štáty západnej Európy, západnú a južnú časť Ázie aj severnú Ameriku. Vyhľadávaným cieľom ich dovoleniek a návštevy miest sa tak stávajú krajiny strednej, východnej a južnej Európy.
Národná organizácia pre propagáciu cestovného ruchu SLOVAKIA TRAVEL preto v novembri pozvala skupinu novinárov zo severu Európy na návštevu Slovenska. Cieľom press tripu bolo predstavenie hlavného mesta Bratislava a jeho blízkeho okolia aj v súvislosti s priamou leteckou linkou Oslo – Bratislava, ktorá odštartuje v polovici novembra.
„Škandinávia patrí medzi naše kľúčové zdrojové trhy, nakoľko vo švédskej metropole Štokholm má SLOVAKIA TRAVEL stále zahraničné zastúpenie. Krajiny na severe Európy majú potenciál na podporu príjazdového cestovného ruchu a máme sa z čoho odraziť. Napríklad počet návštevníkov zo Švédska v auguste 2025 podľa Štatistického úradu SR medziročne stúpol o 46 %, počet nórskych turistov vzrástol o 18 %,“ uviedol generálny riaditeľ SLOVAKIA TRAVEL Matej Fekete. Ako dodal,každoročne k nám prichádzajú tisíce cestovateľov zo Švédska, Nórska a Dánska – najčastejšie počas letnej sezóny, pričom ich kroky smerujú predovšetkým do Bratislavského kraja. „Naším cieľom je predstaviť im krásy celého Slovenska a ukázať, že naša krajina stojí za návštevu počas celého roka,“ zdôraznil šéf národnej organizácie pre propagáciu cestovného ruchu Matej Fekete.
Nová letecká linka Oslo-Bratislava
Press trip by mal podporiť spustenie novej priamej leteckej linky spájajúcej hlavné mesto Nórska a našu metropolu Bratislavu. Jej zavedenie by mohlo byť výrazným impulzom pre rozvoj príjazdového cestového ruchu z celej Škandinávie. Spustenie novej priamej leteckej linky medzi bratislavským Letiskom M.R. Štefánika a Oslo Gardermoen je naplánované na polovicu decembra. Prevádzkovať ju bude maďarská nízkonákladová letecká spoločnosť Wizz Air, ktorá prednedávnom na letisku nášho hlavného mesta otvorila svoju centrálu. Lety budú premávať trikrát týždenne – v pondelok, stredu a piatok.
Press trip sa zameral na krásy Bratislavy a jej okolia
Novembrový press trip mal za cieľ zvýšiť povedomie o hlavnom meste Bratislava ako o bráne do celého Slovenska a motivovať turistov zo severu Európy navštíviť našu krajinu počas celého roka. Realizovaný bol v spolupráci SLOVAKIA TRAVEL a Bratislava Tourist Board. Hostili sme šesticu novinárov zo Škandinávie, zastúpenie mali média zo Švédska, Nórska i Dánska. Úvodný program press tripu patril spoznávaniu bratislavského Starého mesta. Novinári si pozreli najkrajšie pamiatky i zákutia, dozvedeli sa aj o zaujímavých historických súvislostiach. Zaujalo ich architektonicky bohaté centrum hlavného mesta, ktoré bolo v čase ich návštevy plné turistov z rôznych kútov sveta. Následne si hostia prezreli známe múzeum moderného a súčasného umenia Danubianu v Čunove a navštívili futuristická vežu UFO na moste SNP.
Škandinávski novinári v rámci press tripu zavítali aj do Slovenského národného divadla, kde si prezreli operné predstavenie La Traviata. Prekvapením bola pre nich návšteva pamätníka Chatam Sofer a veľkým zážitkom unikátne winesafari. Jedinečný koncept doplnilo prepojenie prírody, histórie, regeneratívneho vinohradníctva a ochutnávky výnimočných druhov vín priamo na miestach, kde sa zrodili. „Zástupcovia médií boli nadšení krásou Bratislavy a okolia, ich históriou i súčasnosťou, kultúrou a fantastickými eno-gastro zážitkami. Povedali, že sa na Slovensko vždy radi vrátia, aby ďalej objavovali nepoznané krásy tejto časti Európy,“ zhrnula Daniela Bezáková, vedúca zahraničného zastúpenia SLOVAKIA TRAVEL pre severské krajiny Európy.
Škandinávia ako jeden zo strategický trhov roku 2026
Škandinávia bude aj v roku 2026 patriť medzi kľúčové trhy Slovenska z pohľadu podpory príjazdového cestovného ruchu. „Tento región vnímame ako mimoriadne perspektívny, preto pripravujeme sériu cielených aktivít, ktoré majú za cieľ zvýšiť povedomie o Slovensku ako o atraktívnej dovolenkovej destinácii. Súčasťou našich plánov je aj úzka spolupráca s miestnymi partnermi, aby sme dokázali efektívne osloviť tamojších cestovateľov a priniesť im autentický obraz našej krajiny,“ uzavrel generálny riaditeľ SLOVAKIA TRAVEL Matej Fekete.
Podobné články
Black Friday: AAA AUTO zlacnilo 1 400 áut, zákazníci ušetria 1,2 milióna eur