Kia oslavuje 80 rokov svojej existencie na slávnostnom ceremoniáli a výstave, kde si pripomína svoju históriu a víziu
7m čítanie

Kia oslavuje 80 rokov svojej existencie na slávnostnom ceremoniáli a výstave, kde si pripomína svoju históriu a víziu

  • V priestoroch inštitútu Kia Vision Square sa konal slávnostný ceremoniál pri príležitosti významného výročia, ktorého sa zúčastnilo 400 hostí.
  • Spomienková výstava rozpráva príbeh značky Kia v ôsmich expozíciách, kde je vystavených 17 vozidiel.
  • Budúcnosť značky Kia naďalej vychádza z tradícií výziev a odhodlania.

Spoločnosť Kia Corporation oslavuje 80. výročie založenia. Pri tejto príležitosti usporiadala slávnostný ceremoniál a otvorila novú výstavu v priestoroch inštitútu Kia Vision Square v kórejskom meste Jongin.

Na tomto podujatí spoločnosť predstavila 80-ročnú históriu spoločnosti Kia, ktorá sa vďaka úsiliu súčasných i bývalých zamestnancov prepracovala na pozíciu globálneho lídra v oblasti udržateľnej mobility. Súčasne predstavila pohľad na filozofiu a budúcu víziu spoločnosti Kia.

Na podujatí sa zúčastnili výkonný predseda skupiny Hyundai Motor Group Euisun Chung a podpredseda Jaehoon Chang, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Kia Ho Sung Song a ďalší členovia vrcholového vedenia spoločnosti Kia, ku ktorým sa pridalo približne 400 hostí.

Euisun Chung, výkonný predseda skupiny Hyundai Motor Group, povedal: „80-ročná história spoločnosti Kia je pozoruhodnou cestou a epickým príbehom. V mene skupiny Hyundai Motor Group vyjadrujem vďaku všetkým, ktorí boli súčasťou 80-ročnej tradície spoločnosti Kia.“

Ho Sung Song, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Kia, uviedol: „Čerpajúc zo skúseností získaných počas 80-ročnej histórie spoločnosti Kia budeme pokračovať v odhodlanej práci, ktorá nás napĺňa od nášho založenia. Zároveň sa zaväzujeme zachovávať a deliť sa o naše dedičstvo vrátane nehmotných aktív, ktoré budú našou hnacou silou do budúcnosti.“

Ako spoločnosť Kia oslavuje svoje 80. výročie?

Vedúci predstavitelia, zamestnanci aj bývalí členovia vedenia spoločností Hyundai Motor Group (skupina) a Kia sa spolu so svojimi hosťami zúčastnili na podujatí, ktorého cieľom bolo zdôrazniť 80-ročnú tradíciu značky Kia a predstaviť jej víziu budúcnosti inšpirovanú dedičstvom značky – skutočnú históriu výziev a odhodlania.

Hostia si vypočuli zamestnancov spoločnosti Kia ako zástupcov tých, ktorí budú zohrávať kľúčovú úlohu pri realizácii vízie spoločnosti Kia v úlohe budúcich lídrov. Rovnako si so záujmom pozreli špeciálny oslavný film, v ktorom účinkovali osobnosti, ktoré zohrali významnú úlohu pri dosahovaní úspechov spoločnosti Kia. Sólové vystúpenie predviedla ambasádorka spoločnosti Kia a mnohokrát ocenená huslistka Clara-Jumi Kang.

Spoločnosť Kia predstavila aj koncepčné vozidlo Vision Meta Turismo, ktoré stelesňuje víziu spoločnosti Kia pre novú éru mobility. Tento koncept kombinuje dynamické jazdné vlastnosti s interiérom, ktorý sa inšpiroval salónikom. Takýmto spôsobom vzdáva hold rýchlosti a elegancii cestovných vozidiel zo 60. rokov 20. storočia.

Aké sú kľúčové vlastnosti koncepčného vozidla Kia Vision Meta Turismo?

Koncept Vision Meta Turismo moderným spôsobom prehodnocuje tri základné zážitky:

  • oduševnená jazda,
  • pohlcujúci zážitok z jazdy vďaka digitálnej interakcii,
  • priestranný salónik.

V exteriéri sa zrkadlí dizajnová filozofia značky Kia s názvom „zjednotené protiklady“ v podobe futuristickej siluety, ktorá spája ladné povrchy s geometrickými prvkami. V interiéri možno nájsť zdokonalenú interakciu medzi človekom a mobilitou prostredníctvom digitálnych technológií. Vďaka jedinečným dizajnovým prvkom a priestrannému usporiadaniu prináša koncept skutočne pohlcujúci zážitok pre vodičov aj cestujúcich.

Výrazným prvkom konceptu Vision Meta Turismo je jeho volant, ktorý predstavuje novú generáciu intuitívneho rozhrania na ovládanie vozidla. Tri digitálne režimy – Speedster, Dreamer a Gamer, ponúkajú intenzívnejší zážitok z jazdy. Využíva sa technológia projekčného displeja s rozšírenou realitou (AR HUD), ktorá v rôznych jazdných situáciách poskytuje prispôsobené zážitky pre používateľov. Súčasťou displeja AR HUD je inteligentné sklo, takže vodič môže zobraziť trojrozmerné virtuálne grafické prvky, ktoré akoby sa vznášali nad cestou.

Spoločnosť Kia zverejní kompletné informácie o tomto koncepte v blízkej budúcnosti.

Karim Habib, výkonný viceprezident a šéf globálneho dizajnového tímu Kia, poznamenal: „Koncept Vision Meta Turismo stelesňuje víziu automobilky Kia, v ktorej sa spája dynamická mobilita a priestory zamerané na človeka. Je to vyjadrenie záväzku spoločnosti Kia neustále prinášať technologicky pokročilú mobilitu a zaujímavé, stimulujúce a inšpiratívne zážitky.“

Čo možno vidieť na výstave pri príležitosti 80. výročia spoločnosti Kia?

Výstava usporiadaná k 80. výročiu spoločnosti Kia, ktorá sa koná pod sloganom „Dedičstvo pohybu“, umožňuje zažiť podmanivú automobilovú tradíciu, počnúc modelmi z čias minulých až po najnovšie produkty. Výstava sa nachádza na prvom poschodí inštitútu pre školenie zamestnancov a stratégiu spoločnosti Kia – Kia Vision Square – v kórejskom meste Jongin. Pre návštevníkov bude k dispozícii do roku 2029.

Na výstave možno navštíviť osem historických expozícií, pričom každá je tematická a predstavuje vozidlá z prvých 80 rokov výroby automobilky Kia:

  1. Koleso – Vznik spoločnosti Kia a vízia jej zakladateľa, ktorým bol Kim Cheol-ho, vrátane bicykla 3000-Liho, modelu K-360 (trojkolesové úžitkové vozidlo) a osobného vozidla Kia Brisa.
  2. Evolúcia – Zdôrazňuje orientáciu spoločnosti Kia na zákazníka, predstavuje model Kia Bongo (ľahké úžitkové vozidlo) a úplne nový model PV5 ako prvé vozidlo na platforme Kia PBV.
  3. Ľudia – Ukážka globálneho systému riadenia kvality v spoločnosti Kia, príbehy o vodcovstve a dlhodobo úspešné vlajkové modely, medzi ktoré patria napríklad Kia Sportage a Kia Carnival.
  4. Nové smerovanie – Príbeh globálnej expanzie spoločnosti Kia s lokalizovanými stratégiami výroby a predaja, v ktorom vystupujú modely Kia Ceed, Cerato R, Sonet a Telluride.
  5. Identita – História globálneho vzostupu značky, kde vynikajú kultové modely Kia Pride, Soul a Stinger.
  6. Pokrok – Vývoj spoločnosti Kia v modernej ére. Dôraz sa kladie na pokročilé technológie, pokrok a globálne riešenia automobilky v oblasti udržateľnosti, ktorých zástupcom je model Kia EV6 GT.
  7. Inšpirácia – Pozícia spoločnosti Kia ako kultúrnej ikony vďaka crossoveru Kia Soul.
  8. Archív pohybu – Kronika vývoja spoločnosti Kia prostredníctvom 100 modelov v súlade s filozofiou značky „Pohyb, ktorý inšpiruje“.

Čo možno označiť za kľúčové míľniky v 80-ročnej histórii spoločnosti Kia?

Spoločnosť Kia založil Kim Cheol-ho v roku 1944 pod názvom Kyungsung Precision Industry. Spoločnosť prevzala názov Kia v roku 1952 a predstavila svoj prvý produkt z oblasti mobility – bicykel 3000-Liho. V roku 1973 spustila spoločnosť Kia výrobu v závode Sohari (dnes AutoLand Gwangmyeong), čo bol prvý komplexný závod na výrobu automobilov v Kórei.

V roku 1974 predstavila spoločnosť Kia svoje prvé štvorkolesové vozidlo Kia Brisa. Neskôr dosiahla celosvetový úspech s rôznymi modelmi, napríklad so subkompaktným modelom Kia Pride uvedeným v roku 1987 a modelom Kia Sportage, čo bolo v roku 1993 prvé mestské SUV na svete.

V roku 1997 bola spoločnosť Kia prevzatá skupinou Hyundai Motor Group pod vizionárskym vedením zakladajúceho predsedu Ju-yung Chunga a čestného predsedu Mong-Koo Chunga. V roku 2005 bol za prezidenta spoločnosti Kia vymenovaný Euisun Chung. Zaviedol komplexnú stratégiu manažmentu dizajnu a najal popredných svetových dizajnérov – vrátane Petra Schreyera ako hlavného dizajnéra, aby automobilku Kia zadefinovali ako značku zameranú na dizajn.

V roku 2021 Kia revitalizovala stratégiu značky v rámci prístupu „Totálna transformácia“. Do ponuky pribudli udržateľné riešenia mobility v podobe elektrických vozidiel, po ktorých nasledovali modely na platforme PBV (Platform Beyond Vehicle) a softvérové služby.

Ako spoločnosť Kia spája svoje historické aktivity s budúcou víziou značky?

Kia využíva svoje 80-ročné dedičstvo v rámci série kreatívnych globálnych kampaní, v ktorých zdôrazňuje budúcnosť značky:

  • 80. výročie spoločnosti Kia × umelec Oyow – spolupráca s renomovaným ilustrátorom Oyowom, ktorý vytvoril spomienkové umelecké dielo k 80. výročiu spoločnosti Kia.
  • 80 rokov spoločnosti Kia – 430-stránková publikácia, ktorá mapuje 80-ročnú históriu spoločnosti Kia od jej založenia až po vzostup v úlohe globálnej značky mobility. Ide o prvú historickú publikáciu, ktorú spoločnosť Kia vydala od svojho začlenenia do skupiny Hyundai Motor Group.
  • Portréty Kia – štvordielny seriál, ktorá rozpráva historický príbeh spoločnosti Kia prostredníctvom štyroch kontrastných osobností: zakladateľ, zahraničný korešpondent, športový fanúšik a čestný predseda Mong-Koo Chung.
  • Archív pohybuonline platforma venovaná histórii, ktorá predstavuje 80-ročnú históriu a dedičstvo spoločnosti Kia, jej príbehy a kultové vozidlá.