Toyota je už štvrtý rok po sebe lídrom rebríčka lojality zákazníkov od J.D. Power
2m čítanie

Toyota je už štvrtý rok po sebe lídrom rebríčka lojality zákazníkov od J.D. Power

Toyota už štvrtý raz po sebe zvíťazila v prieskume J.D. Power U.S. Automotive Brand Loyalty Study. Podľa štúdie renomovanej analytickej spoločnosti až 62 % majiteľov vozidiel značky sa pri kúpe nového auta rozhodne opäť pre Toyotu.

Spoločnosť J.D. Power sleduje americký automobilový trh už viac ako pol storočia. Posledných sedem rokov zostavuje špecializovaný rebríček lojality zákazníkov voči jednotlivým značkám. Analytici pritom využívajú údaje z databázy Power Information Network (PIN), ktoré ukazujú, či si majitelia pri kúpe nového vozidla vyberajú rovnakú značku. Výsledky najnovšej štúdie J.D. Power 2025 U.S. Automotive Brand Loyalty Study vychádzajú z transakčných dát za obdobie od septembra 2024 do augusta 2025.

V kategórii populárnych značiek Toyota triumfovala už štvrtý raz po sebe. Dosiahla výsledok 62 %, čo je o 6,5 percentuálneho bodu viac ako výrobca, ktorý sa umiestnil na druhom mieste. Výbornú povesť značky potvrdzuje aj výsledok v kategórii pick-upov. V tomto segmente Toyota dosiahla úroveň lojality 61,2 % a obsadila tak prvé miesto.

„Lojalita zákazníkov má priamy vplyv na zostatkovú hodnotu vozidiel danej značky, čo znamená, že automobily od dôveryhodných výrobcov sú z dlhodobého hľadiska výhodnejšou voľbou. Ak sa však zákazníci rozhodnú pre auto z iného segmentu, ich väzba k značke je slabšia. Na pokles lojality vplýva aj dostupnosť vozidiel, vek modelového portfólia či agresívna zľavová politika. Preto sa trhový priemer lojality zákazníkov tento rok opäť prepadol pod hranicu 49 %,“ vysvetľuje Tyson Jominy, viceprezident pre dáta a analýzu v spoločnosti J.D. Power.

Toyota je značka na dlhé roky

Nezávislé prieskumy spoločnosti J.D. Power potvrdzujú vynikajúcu reputáciu vozidiel Toyota a silnú lojalitu jej zákazníkov. Automobily japonského výrobcu sú známe svojou dlhou životnosťou, spoľahlivosťou a bezporuchovosťou, pričom si aj po rokoch zachovávajú vysokú hodnotu. Nezávislý aukčný portál CarEdge vytvoril rebríček značiek na základe zostatkovej hodnoty (Residual Value) vozidiel vo veku do 3, 5 a 7 rokov. Vo všetkých kategóriách jednoznačne dominovali modely Toyota, ktoré dosahovali najvyššiu zostatkovú hodnotu (RV).

Silnú dôveru a spokojnosť zákazníkov so značkou potvrdzuje aj rebríček portálu iSeeCars. Prieskum analyzoval modely, ktoré si majitelia najčastejšie nechávajú dlhšie ako 15 rokov.  V prvej trinástke tohto rebríčka sa umiestnilo až sedem modelov značky Toyota.