Wolt zverejňuje štvrtú Správu o transparentnosti algoritmov
Mobilné aplikácie sú dnes neoddeliteľnou súčasťou života väčšiny Slovákov. Jednou z najdiskutovanejších tém zostáva umelá inteligencia – jej bezpečné využívanie a regulácia.
Technologická platforma Wolt preto zverejnila už v poradí štvrtú Správu o transparentnosti algoritmov, čím opätovne potvrdzuje svoj záväzok k otvorenému a zodpovednému prístupu k technológiám.
Správa je verejne dostupná a umožňuje nahliadnuť do princípov fungovania umelej inteligencie, ktorú Wolt využíva. Spoločnosť tak vytvára priestor pre lepšie pochopenie technológie a jej vplyvu na každodenné používanie platformy. Na Slovensku ju tak môže preskúmať každý, kto má záujem sa dozvedieť viac o tom, aké algoritmy využíva Wolt, aby zlepšil zážitok na strane zákazníka, či partnerov.
Wolt sa stal v roku 2022 prvou spoločnosťou v celom odvetví, ktorá podobnú správu zverejnila. Report bol dokonca medzinárodnou organizáciou WageIndicator uznaný za jeden z najlepších postupov v globálnej platformovej ekonomike. Odvtedy ju pravidelne aktualizuje, aby prinášala čo najpresnejší obraz o tom, ako algoritmy ovplyvňujú skúsenosť spotrebiteľov, obchodníkov či kuriérskych partnerov a pomohla im robiť dobre informované rozhodnutia.
„Naša správa prináša najnovšie a podrobné informácie o algoritmoch, ktoré používame a objasňuje prečo ich používame. Vysvetľuje ich fungovanie, účel aj typ údajov, s ktorými pracujú. Pre lepšiu prehľadnosť, je rozdelená do sekcií pre spotrebiteľov, obchodníkov, kuriérskych partnerov a zákaznícku podporu. Našim cieľom je prostredníctvom jasných a zrozumiteľných informácií posilniť dôveru používateľov a partnerov,“ vysvetľuje Veronika Bush, Head of Public Policy, Central Region.
Zákazníci sa napríklad dozvedia princíp fungovania funkcie Double Order, ktorá umožňuje objednávku z dvoch podnikov v rámci jednej objednávky. Pochopia, že aplikácia lepšie odporúča reštaurácie, produkty a akcie na základe správania používateľov a to všetko bez využívania citlivých osobných údajov.
Súčasťou podpory pre obchodníkov sú v správe vysvetlené aj nové samoobslužné nástroje pre onboarding či automatizované reporty, ktoré umožňujú lepšie riadiť predaj.
Veľké jazykové modely v AI zákazníckej podpore zasa pomáhajú zlepšiť rýchlosť a kvalitu odpovedí, pričom konečné slovo má vždy človek. Nové funkcie City Heat Maps, Task Packages alebo Instant Payouts pre kuriérov zasa zvyšujú ich zárobok, efektivitu a flexibilitu.
Transparentný prístup má prispieť nielen k lepšiemu pochopeniu fungovania algoritmov, ale aj k zlepšeniu celkovej používateľskej skúsenosti. Správa zároveň vysvetľuje, ako chráni údaje všetkých používateľov platformy.
„Veríme, že transparentnosť a zodpovednosť sú kľúčom k udržateľnému podnikaniu – rovnako ako otvorená komunikácia medzi ľuďmi,“ dodáva Veronika Bush.
Spoločnosť Wolt kladie dôraz na transparentnosť aj v súlade s platnou európskou legislatívou. Jej záväzok dodržiavať harmonizované štandardy transparentnosti prispieva k zabezpečeniu konzistentnosti a efektívnosti, najmä v kontexte nových právnych predpisov, ako sú zákon o digitálnych službách (DSA), zákon o umelej inteligencii. V neposlednom rade, je dôležitým príspevkom do diskusie o implementácii smernice o platformovej práci (Platform Work Directive), ktorá si kladie za cieľ zvýšiť transparentnosť algoritmov.
Správu o transparentnosti algoritmov spoločnosti Wolt nájdete tu.
Podobné články
Elektrifikovaný bestseller je tu: novú elektrickú GLC si už môžete objednať
Už šiesty rok po sebe získava Samsung piate miesto medzi globálnymi značkami
PPDS uvádza televízory Philips MediaSuite pre hotely