ROLLS-ROYCE Motor Cars predstavuje Phantom Centenary Private Collection
- Séria Phantom Centenary Private Collection, ktorá interpretuje už 100 rokov trvajúci príbeh mena Phantom prostredníctvom 77 umeleckých diel v interiéri, je limitovaná na 25 automobilov. Všetky sú už pridelené majiteľom z celého sveta.
- Vývoj technicky aj umelecky najnáročnejšieho modelu z radu Private Collection trval tri roky, čo zodpovedá viac ako 40 000 náročným pracovným hodinám celého tímu.
- Dizajnéri z oddelenia Bespoke automobilky Rolls-Royce strávili viac ako rok skúmaním dejín modelu, spolu s historikom značky prechádzali archívne záznamy, rukopisy, knihy, pamäti, fotografie a maľby.
- Každý motív, ktorý sa objavuje na výplniach dverí, sedadlách či strope Starlight Headliner, načrtol jeho dizajnér ručne, potom bol zdigitalizovaný a prenesený na drevo, kožu či do výšivky.
- Počas fázy návrhu a vývoja vytvoril dizajnér ručne 147 skíc, 77 z nich sa neskôr dostalo do reálneho vyhotovenia vo vozidlách Phantom Centenary Private Collection.
- Proces návrhu modelu Phantom Centenary Private Collection si pre vysokú mieru komplexnosti a náročné detaily vyžiadal najvyšší počet dizajnérov z oddelenia Bespoke, dosiaľ na žiadnom projekte nepracovalo tak veľa ľudí.
JEDINEČNÉ VONKAJŠIE LAKOVANIE:
- Dvojfarebné lakovanie na bokoch vozidla odkazuje na splývajúce bočné línie modelov Phantom z tridsiatych rokov minulého storočia.
- Kombinácia odtieňov bielej Arctic a čiernej v vrchným lakovaním Super Champagne Crystal bola vytvorená tak, aby evokovala nadčasovú eleganciu hviezd čierno-bielych filmov zlatej éry Hollywoodu, v časoch, keď sa Phantom stal symbolom pôvabu a úspechu.
- Špeciálne vrchné lakovanie Super Champagne Crystal dodáva karosérii výnimočný metalický trblietavý efekt. Bežne ho vytvárajú perleťové čiastočky rozdrveného skla primiešané do laku, avšak na vytvorenie ešte očarujúcejšej hĺbky boli pri tomto lakovaní namiesto číreho skla použité čiastočky zafarbené v odtieni šampanského a v dvojnásobnom množstve.
- SOŠKA SPIRIT OF ECSTASY A EMBLÉM
- Masku zdobí jedinečná interpretácia sošky Spirit of Ecstasy. Dizajnéri si zobrali ako referenčný model úplne prvú sošku použitú na automobile Phantom, na jej základe vytvorili novú verziu v aktuálnej mierke z rýdzeho zlata.
- Spirit of Ecstasy na modeli Phantom I ročník 1925 mala výšku 13,2 cm. Postupom času sa však jej veľkosť i podoba menili, aby zodpovedali vývoju charakteru a jazdných vlastností vozidiel Rolls-Royce. Dnešná podoba Spirit of Ecstasy na modeli Phantom VIII je preto vysoká 9,5 cm.
- Spirit of Ecstasy na modeli Phantom Centenary je odliata z 18-karátového zlata pre vyššiu pevnosť a následne je pokrytá plátkami 24-karátového zlata pre dokonalú povrchovú úpravu, ktorá dlho vydrží.
- Soška Spirit of Ecstasy dostala aj špeciálny punc „Phantom Centenary“ vytvorený puncovým úradom v Londýne.
- Podstavec sošky Spirit of Ecstasy pokrýva ručne nanášaný biely povrch z liateho glazovaného skla, je na ňom napísané pomenovanie série odliate z rýdzeho zlata.
- Emblémy RR, umiestnené na prednej maske, zadnej časti i bokoch vozidla, sú po prvý raz vyrobené z 24-karátového zlata v kombinácii s bielou sklenenou glazúrou.
- Disky kolies modelu Phantom Centenary Private Collection majú jedinečný dizajn, ich povrch zdobí 25 vygravírovaných liniek reprezentujúcich 25 exemplárov tejto limitovanej série, súčet liniek na všetkých kolesách 100 vzdáva hold storočnici.
INTERIÉR: TEXÍLIOU POTIAHNUTÉ ZADNÉ SEDADLÁ
- Interiér modelu Phantom Centenary kombinuje textilné a kožené čalúnenie ako poctu historickým vozidlám Phantom. V ranej ére značky bolo sedadlo vodiča potiahnuté odolnou kožou a na zadných sedadlách sa používali luxusné textílie.
- Dizajnéri značky Rolls-Royce poňali predné sedadlá ako skicu a zadné ako maľbu. Preto je vpredu použitá biela koža s čiernym motívom vygravírovaným laserom, vzadu je textilný poťah, na ktorom je potlač vo vysokom rozlíšení doplnená výšivkou bielymi a zlatými niťami.
- Zadné sedadlá inšpiroval Phantom of Love z roku 1926 vytvorený na objednávku Clarenca Warrena Gasqua, finančného riaditeľa siete obchodných domov Woolworths v Spojenom kráľovstve, ktorý vozidlo koncipoval ako darček pre svoju manželku Maude, vášnivú obdivovateľku francúzskeho dizajnu a histórie. Interiér zdobili ručne maľovaný aubussonský gobelín na strope lemovaný pozlátenými rímsami, minibar v štýle Ľudovíta XIV., francúzske hodinky Ormolu a porcelánové vázy.
- Vývoj textilného poťahu trval viac ako 12 mesiacov. Tlač umeleckého motívu vo vysokom rozlíšení prebiehala v spolupráci s krajčírskym ateliérom, pre ktorý to bola prvá zákazka mimo sveta luxusného zákazkového šitia haute couture. Farby a technika tlače sa prispôsobovali prísnym požiadavkám značky Rolls-Royce na odolnosť, haptickú i estetickú úroveň.
- Na zaistenie dlhodobej kvality prešla textília špecifickou 14-krokovou úpravou pozostávajúcou z prípravy, tlače vo vysokom rozlíšení a finálnej povrchovej úpravy. Tým je zabezpečené, že motív sa preniesol do reality presne podľa predstáv návrhárov a je dlhodobo chránený, aby odolal zubu času.
- Umelecké dielo vytlačené vo vysokom rozlíšení tvorí niekoľko vrstiev. Pozadie zobrazuje dôležité miesta z histórie modelu Phantom, najviac priestoru dostalo pôvodné sídlo značky na ulici Conduit Street v Londýne, táto budova je vyobrazená na zadnom operadle.
- Sedáky zdobí mapa centra Londýna, sídlo spoločnosti Rolls-Royce na Conduit Street 14-15 označuje digitalizovaná podoba podpisu sira Henryho Royca.
- Motív ďalej tvorí vyobrazenie súčasného hlavného sídla automobilky Rolls-Royce v Goodwoode, olejomaľba krajiny južného Francúzska vytvorenej sirom Henrym Roycom a domu v dedine West Wittering, kde Royce býval.
- Motív vytlačený vo vysokom rozlíšení na textíliu zobrazuje tiež sedem generácii automobilov Phantom, počnúc modelom Phantom I až po Phantom VII.
- Textilný poťah dotvára sedem výšiviek, ktorých abstraktné motívy zastupujú významného majiteľa každej jednej generácie modelu Phantom. Rozlúštenie ich príbehov je však už na samotných majiteľoch jednotlivých vozidiel Phantom Centenary.
- Tím dizajnérov v spolupráci s historikom strávil päť mesiacov skúmaním a odkrývaním týchto príbehov významných klientov, aby ich mohol zachytiť do výšiviek.
- Výšivky na zadných sedadlách tvorí približne 160 000 stehov.
- Vyšívané motívy boli navrhnuté tak, aby výrazne nevystupovali do popredia a tvorili jednoliaty celok s textilným poťahom. Tvary sú ohraničené zlatou niťou v odtieni Golden Sands, čím vzniká dojem, akoby sa vznášali nad povrchom. Tento efekt sa podarilo dosiahnuť použitím nepravidelných stehov. Textúru plôch vytvára niť vo farbe morských mušlí.
- Každý vyšívaný prvok prešiel individuálnym vývojom s využitím rôznych štýlov šitia, hustoty stehov a ich smerovania. Výšivky boli navrhnuté tak, aby vyzerali ako ručné náčrty, dizajnéri tento proces nazývajú „skicovanie niťou“. Napríklad motív koňa používa redšie rozloženie stehov na vytvorenie textúry podobnej konskej srsti. Následne boli na niektorých miestach navrstvené hustejšie stehy, aby definovali svalovú hmotu koňa.
- Každý vyšitý motív bol najprv načrtnutý ručne, túto podobu majstri umeleckých výšiviek zdigitalizovali a následne prostredníctvom špeciálneho softvéru preniesli na textíliu, pričom každý steh bol precízne ručne umiestnený a naprogramovaný.
- Doladenie mnohých prvkov do dokonalosti trvalo niekoľko mesiacov. Napríklad z plyšového medvedíka vytvorili na oddelení povrchovej úpravy interiérov až 24 verzií, kým boli úplne spokojní s výsledkom. Každá jedna pritom prešla celým procesom digitálneho prekreslenia, úplného vyšitia, dôslednej kontroly a ručného dokončenia.
- Poťah zadných sedadiel tvorí 45 textilných panelov, každý je jednotlivo vystrihnutý, potlačený vo vysokom rozlíšení a vyšitý. Následne sú panely precízne zarovnané vedľa seba a natiahnuté na krivky výplní sedadiel priamo v sídle spoločnosti Rolls-Royce. Celý proces sa inšpiroval technikami šitia v krajčírskych salónoch na Savile Row.
- Tím dizajnérov experimentoval so štyrmi rôznymi technikami dekorovania, kým si zvolil tlač vo vysokom rozlíšení ako najlepší spôsob vytvárania umeleckých diel.
- Po dokončení digitálnej verzie diela potrebovali dizajnéri až 12 výtlačkov, kým prispôsobili vlastnosti digitálneho súboru charakteristikám krepovej textílie. Iba tak sa podarilo zaistiť perfektné spojenie tlačiarenskej farby a prirodzeného odtieňa látky do želaného výsledného farebného vyhotovenia diela.
- Prirodzené farebné odchýlky textílie si vyžiadali špecifickú kalibráciu digitálnych súborov s použitím presných farebných vzoriek palety Pantone pre každý jeden zo 45 textilných panelov. Týmto spôsobom sa podarilo dosiahnuť vyrovnanú kvalitu tlače pre všetkých 25 automobilov.
- INTERIÉR: KOŽOU POTIAHNUTÉ PREDNÉ SEDADLÁ A PANEL PRED SPOLUJAZDCOM
- Koža na predných sedadlách je zdobená laserom vygravírovaným motívom, takýto prvok je vo vozidle Rolls-Royce použitý po prvý raz.
- Dizajnéri strávili šesť mesiacov cizelovaním procesu gravírovania, pritom experimentovali s rôznymi nastaveniami intenzity laseru na dosiahnutie správneho vyváženia farieb.
- Každý prvok bol najprv ručne načrtnutý, skica bola potom digitalizovaná a vygravírovaná laserom.
- Motív králika na predných sedadlách odkazuje na „Králika Rogera“, čo bolo krycie meno pre proces znovuzrodenia značky Rolls-Royce v roku 2003.
- Na predných sedadlách sa objavujú tiež dva okrídlené automobily Phantom. Prvý je odkaz na „Čajku“, čo bolo interné pomenovanie prototypu modelu Phantom I z roku 1923. Druhý vzdáva hold sirovi Malcolmovi Campbellovi a jeho automobilu Phantom II prezývanému „Bluebird“. Oba motívy vznikli na základe dobových náčrtov vozidiel Phantom získaných z archívu.
- Predné sedadlá zdobia tiež ilustrácie súčasného sídla značky Rolls-Royce a aj jej predchádzajúcich budov vrátane továrne v Derby.
- Medzi týmito budovami je aj vidiecky dom Elmstead vo West Witteringu, v ktorom sir Henry Royce trávil letá.
- Súčasťou dizajnu je tiež abstraktné vyobrazenie technického výkresu ventilu spaľovacieho motora od sira Henryho Royca. Je to pocta vrcholným konštrukčným riešeniam, ktoré sa vždy spájali s menom Phantom.
- Panel pred spolujazdcom zdobí motív sídla značky Rolls-Royce v Goodwoode, tiež laserom vygravírovaný do kože.
OBKLAD GALLERY
- Obklad Gallery, ktorý vypĺňa celú šírku palubnej dosky a bol špeciálne navrhnutý na prezentáciu umeleckých motívov Bespoke, je po prvý raz tvorený čiastočne podsvietenou kompozíciou. V tomto modeli nesie meno Anthology Gallery a tvorí ho 50 hliníkových lamiel, ktoré boli vyrobené trojrozmernou tlačou a dostali kefovanú povrchovú úpravu. Jednotlivé lamely sú naskladané ako listy papiera v knihe.
- Na oboch stranách každej lamely sú plasticky napísané slova, ktoré vytvárajú citáty o modeli Phantom z uplynulých 100 rokov.
- Dizajnér zodpovedný za tento prvok venoval viac ako 100 hodín prehľadávaniu archívov, aby našiel stovku vhodných slov pre obklad Gallery.
- Plastika je jemne nasvietená premenlivým svetlom, ktoré evokuje prchavé záblesky ohňostrojov.
- Hrany každej lamely sú kefované, čo vytvára zaujímavú hru svetelných odrazov meniacich sa podľa uhlu pohľadu.
- Zo sedadla vodiča je najlepší pohľad na čítanie viacerých stránok naraz.
- Na koženej vložke v schránke pred spolujazdcom je vyrazený špeciálny text v štýle popisu exponátu v umeleckom múzeu, ktorý znie:
- Phantom Anthology Gallery:
- Dielo inšpirované prvými 100 rokmi modelu Rolls-Royce Phantom.
- Túto jedinečnú plastiku tvorí 50 jednotlivo vyrobených hliníkových lamiel. Ako listy v knihe, každý predstavuje jednu zo 100 stránok príbehu modelu Phantom. Na každej strane sú slová vytiahnuté z textov z rokov 1925 až 2025 zachytávajúce hĺbku pozoruhodného historického posolstva modelu Phantom.

JEDEN Z DVADSIATICH PIATICH VÝPLNÍ DVERÍ, SKLOPNÉ PIKNIKOVÉ STOLÍKY A DREVENÉ PRVKY
- Obklady dverí sú vyrobené z moreného tmavého dreva Blackwood a sú na nich zachytené zásadné výpravy, ktoré formovali charakter modelu Phantom
- Obklady zadných dverí zobrazujú pobrežie v okolí Le Rayol-Canadel-sur-Mer, kde sir Henry Royce trávil zimy vo vile Mimosa.
- Na ľavých zadných dverách dopĺňa motív vyobrazenie experimentálneho automobilu 17EX Torpedo.
- Na pravej strane dotvára dekoráciu obkladu dverí obraz prototypu Phantom 18EX, ktorý vznikol počas vývoja modelu Phantom II a absolvoval celú trasu z West Witteringu do Le Canadelu.
- Predné dvere na strane pasažiera zdobí motív krajiny okolo West Witteringu, letného sídla sira Henryho Royca, ktoré leží iba 13 kilometrov od súčasnej centrály značky Rolls-Royce.
- Dvere vodiča pripomínajú veľkolepú cestu úplne prvého automobilu Phantom vyrobeného v Goodwoode, ktorý prešiel vyše 7 200 kilometrov naprieč Austráliou so štartom i cieľom v Perthe.
- Dizajnéri podrobne študovali flóru Austrálie a na základe toho pridali do motívu drobné detaily vystihujúce charakter krajiny ako eukalyptové listy a stromy, typické trávnaté stepi a polopúšte, krovie a ďalšie druhy stromov z čeľade myrtovitých.
- Históriu tohto konkrétneho exempláru modelu Phantom trefne dotvára moment, keď sa práve tento automobil vrátil do sídla značky Rolls-Royce v auguste 2025, teda v roku, v ktorom Phantom oslavuje storočnicu, na celkovú dôkladnú prehliadku mechanikmi značky.
- Polohu jednotlivých domov sira Henryho Royca, vily Mimosa v južnom Francúzsku a Elmsteadu vo West Witteringu, vyznačujú zlaté bodky s priemerom 2,76 mm.
- Na obklade zadných dverí sú tiež odkazy na flóru južného Francúzska tvorenú okrem iného borovicami, cyprusmi, rôznymi papraďami a palmami.
- Obklady dverí sú najvycibrenejšie drevené panely, aké kedy boli vyrobené pre automobil Rolls-Royce.
- Návrh a vývoj týchto obkladov trval viac ako rok. Každý jeden prvok vrátane najmenších detailov, ako sú listy na stromoch, precízne ručne uložil remeselník.
- Špeciálne na tento projekt boli objednané veľkometrážne dyhy dreva Blackwood, aby jeden plát dokázal pokryť celú plochu veľkých dverí vozidla Phantom.
- Každý kúsok dyhy bol starostlivo umiestnený na špecifickú časť dverí podľa prirodzenej textúry dreva. Majstri sa pri tom zamerali predovšetkým na to, ako sa odráža dopadajúce svetlo pod rôznymi uhlami, aby každý detail a štruktúra vynikli bez ohľadu na uhol pohľadu.
- Kovové mriežky reproduktorov modelu Phantom nahradili malé dierky vyvŕtané priamo do dreva. Veľkorozmerný panel bol následne namorený pre úplne rovnomernú farebnosť.
- Každý obklad dverí je vyskladaný ako komplikovaná stavebnica tvorená viac ako 50 samostatnými drevenými dielikmi.
- Na týchto vnútorných paneloch dverí sú po prvý raz v histórii značky Rolls-Royce použité tri nové technologické postupy: priestorová mozaika, priestorové vrstvenie atramentu a detaily z plátkov 24-karátového zlata.
- Na každom paneli je okrem priestorovej mozaiky, priestorového vrstvenia atramentu a detailov z plátkov 24-karátového zlata použitá aj plochá mozaika a gravírovanie.
- Detaily ako mapy, krajinky, kvety a stromy sú vygravírované do dreva v troch rôznych hĺbkach pomocou laseru. Vygravírované motívy pôsobia tmavšie, čím vzniká kontrast k lesklejšiemu povrchu nevygravírovanej plochy.
- Priestorové vrstvenie atramentu zvýrazňuje hĺbku, pretože tento povrch je na dotyk iný a tiež inak odráža svetlo než dyha. Táto technika bola použitá na drobné detaily, vysoké iba 0,13 mm, ako sú napríklad loďky plachtiace na mori, pobrežná vila či geografické názvy na mapách. Technologický postup tvorí spolu šesť vrstiev striedavo prekladaného čierneho a číreho atramentu, každá z nich má výšku len 0,02 mm.
- Priestorová mozaika prináša vyvýšené motívy, ktoré vystupujú nad úroveň hlavného dreveného povrchu. Trojrozmerná podoba dodáva hĺbku, detaily a zvádza k bližšiemu preskúmaniu rukami cestujúcich, ktorí hmatom spoznávajú povrchy a textúry vnútri vozidla.
- Každá vrstva dyhy použitá na obklady dverí v tomto modeli z radu Private Collection má hrúbku len 0,5 mm. Priestorová mozaika pridáva na každom kúsku 0,75 mm dreva nad úroveň hlavného povrchu a tými vyzdvihuje svoj motív.
- Cesty na mapách boli vytvorené ukladaním zlatých plátkov, každá z nich sa vinie príbehom modelu Phantom ako zlatá niť.
- Štvorčeky z 24-karátového zlata sú väčšinou tenké len 0,1 mikrometra (teda 100 nanometrov), každý jeden je ručne uložený na svoje miesto a zafixovaný ochrannou vrstvou.
- Zlaté cestičky sú precízne vyrezané priamo do hotovej intarzie a vyložené zlatom. Šírka každej z nich sa pohybuje od 0,38 mm do 2,5 mm a precízne kopíruje zakrivenie trasy v Anglicku, Francúzsku či v Austrálii.
- Na dokonalé zvládnutie tohto technologického postupu sa pätica umelcov z oddelenia povrchov interiéru zúčastnila kurzu pre špecialistov na West Dean College, uznávanom stredisku výučby remesiel v Západnom Sussexe. Spoločnosť Rolls-Royce si proces ďalej prispôsobila a zdokonalila, aby výsledný produkt spĺňal extrémne nároky značky na stabilitu pri rôznych teplotách a relatívnej vlhkosti vzduchu.
- Výroba a kompletné dokončenie štvorice panelov dverí, teda gravírovanie, vyrezanie dielikov, priestorové vrstvenie atramentu, finálne zloženie, dorobenie priestorovej mozaiky, lisovanie, dolaďovanie, morenie, lakovanie, vyzretie a pozlátenie, toto všetko trvalo približne štyri týždne.
- Časť obkladu zadných dverí sa inšpirovala pôvodnou olejomaľbou sira Henryho Royca, ktorá zachytáva krajinu južného Francúzska. Pôvodne bol tento motív namaľovaný na plátne, tu ho však majstri preniesli na drevo.
- Na skladacích piknikových stolíkoch sú vygravírované siluety modelu Phantom I (na základe Phantom I Sedanca de Ville od karosárne Hooper, približne z roku 1929) a súčasného modelu Phantom VIII.
- Tieto modely sú zrkadlovo vyobrazené aj formou výšivky na koženom povrchu spodnej strany piknikových stolíkov, ďalší prvok spájajúci minulosť a súčasnosť.
- Drevené povrchy na dverách plynulo prechádzajú do kožených. Cestičky z 24-karátového zlata tu pokračujú ako výšivka zlatou niťou, detaily na mapách a krajinách sú vyšité čiernou niťou a tak nadväzujú na vygravírované detaily na drevenej časti dverí.
PODSVIETENÝ STROP STARLIGHT HEADLINER
- Podsvietený strop Starlight Headliner zachytáva viaceré dôležité momenty z histórie modelu Phantom prostredníctvom 440 000 stehov.
- Motív obsahuje aj odkazy na morušu inšpirované fotografiou, na ktorej sir Henry Royce sedí vo svojej záhrade vo West Witteringu v spoločnosti dvoch blízkych kolegov Charlesa L. Jennera, vedúceho projektanta motorov, a Ernesta Hivesa, hlavného testovacieho jazdca a neskoršieho predsedu predstavenstva, ktorého práca bola mimoriadne prínosná najmä pre skúšobné oddelenie značky Rolls-Royce.
- Ivan Evernden, Roycov dizajnér zodpovedný za prispôsobovanie karosérii, si poznamenal: „V lete Hives a členovia konštrukčného tímu chodili do West Witteringu na porady prakticky každé dva týždne. Pri dobrom počasí sa tieto konali vonku pod morušou v jeho [Roycovej] záhrade.“ Tento záznam bol hlavným zdrojom inšpirácie.
- Súčasný tím zamestnancov oddelenia Bespoke automobilky Rolls-Royce sa snažil vytvoriť inšpirujúcu atmosféru, ktorá by pripomínala sedenie pod vetvami moruše, ako keď Royce pod nimi nachádzal záblesky kreativity a neobmedzených možností.
- Motív na strope Starlight Headliner tvorí 100 morušových listov.
- Súčasťou výšivky sú aj jedinečné stromy so štvorcovými korunami, ktoré rastú na nádvorí hlavného sídla značky v Goodwoode.
- Do motívu boli zakomponované tiež včely, čo je odkaz na včelín spoločnosti Rolls-Royce, ktorý sa nachádza na pozemku pri sídle značky. Bol založený v roku 2017 a tvorí ho šesť úľov, v ktorých žije viac ako 250 000 včiel.
- Na strope je tiež vyobrazená ruža Phantom, túto odrodu exkluzívne pre značku Rolls-Royce vyšľachtil oceňovaný britský pestovateľ Philip Harkness. Kvet sa pestuje len v sídle automobilky v Goodwoode v Západnom Sussexe.
- Vyšitý motív vtáčika zastupuje Phantom II sira Malcolma Campbella známy pod prezývkou Bluebird.
- Medzi listami sa skrýva odkaz na mechanizmus zámky bezpečnostných dverí utajeného dizajnového štúdia s názvom The Bank. Tu v deväťdesiatych rokoch minulého storočia vznikal dizajn nového modelu Phantom, ktorým sa odštartovala nová éra značky so sídlom v Goodwoode.
- Ďalším skrytým klenotom je geometrický motív inšpirovaný bránou domu Elmstead vo West Witteringu, kde býval sir Henry Royce.
OZDOBNÉ PRVKY ZO ZLATA
- Lak čierneho dreveného obkladu Piano Black je napustený zlatým prachom.
- Otočný ovládač na stredovej konzole je pokrytý plátkami 24-karátového zlata.
- Technický skvost pod kapotou, motor V12 s objemom 6,75 litra, má tiež slávnostnú podobu so špeciálne navrhnutým krytom lakovaným v odtieni bielej Arctic s detailmi z 24-karátového zlata. Tak vzdáva hold nenútenému výkonu, ktorý pomohol definovať novodobú auru a úspech modelu Phantom.
PLAKETY A PRAHOVÉ LIŠTY
- Ako každý Phantom vyrobený v roku 1925 aj vozidlá Phantom Centenary Private Collection zdobí jedinečná storočnicová plaketa so sériovým číslom karosérie. Je na nej vygravírovaný text: „Phantom – 100 rokov – od 1925“.
- Každý automobil je vybavený exkluzívnymi prahovými lištami Phantom Centenary, na ktorých je napísaný názov tejto série.
- KRYCIA PLACHTA PRE PHANTOM CENTENARY
- Všetky vozidlá Phantom Centenary sú dodávané so špeciálne navrhnutou krycou plachtou, ktorú zdobí zlatá výšivka pripomínajúca dizajn interiéru.