GFI Software: tretina firemných používateľov odkladá odpovede na e-maily o viac ako 1 deň
3m čítanie

GFI Software: tretina firemných používateľov odkladá odpovede na e-maily o viac ako 1 deň

Spoločnosť GFI Software, poskytovateľ komunikačných, bezpečnostných a riadiacich riešení pre podnikové siete, uviedla, že podľa prieskumu medzi českými a slovenskými partnermi veľká časť zamestnancov odkladá odpovede na pracovné e-maily, pričom 37 % z nich zvyčajne odpovedá najskôr nasledujúci deň. Viac ako tri štvrtiny tak robia preto, že sú v práci veľmi zaneprázdnení.

E-mail je štandardným a dlhodobo dominantným nástrojom v podnikovej komunikácii. Objem pracovných e-mailov sa každým rokom zvyšuje, čo kladie stále väčšie nároky na firemných používateľov. Buď musia venovať viac času spracovávaniu prichádzajúcich e-mailov, alebo na niektoré z nich odpovedajú s veľkým oneskorením alebo vôbec. To sa potom môže prejaviť napríklad v oneskoreniach projektov, dlhších časoch spracovania obchodných prípadov alebo stratených obchodných príležitostiach.

Medzi najzaujímavejšie zistenia z prieskumu patria:

  • 16 % respondentov uviedlo, že na pracovné e-maily odpovedá v priemere do 15 minút, 47 % odpovedá do niekoľkých hodín a 37 % odpovedá za viac ako jeden deň.
  • 80 % respondentov uviedlo, že hlavným dôvodom oneskorenia je to, že sú zaneprázdnení v práci, 41 % chce starostlivo premyslieť svoju odpoveď a 27 % často na e-mail zabudne.
  • Odpoveďou na nezodpovedaný dôležitý e-mail je čo najskôr zavolať príjemcovi (25 %), počkať do nasledujúceho dňa a potom poslať pripomienku (53 %) alebo nechať termín odpovede na príjemcovi (20 %).

Spoločnosti a organizácie preto hľadajú spôsoby, ako skrátiť čas, ktorý ich zamestnanci venujú vybavovaniu pošty, bez toho, aby stratili obchodné príležitosti. Stále viac z nich sa zaujíma o automatizáciu odpovedí pomocou umelej inteligencie, ktorá umožňuje zamestnancom rýchlo vybavovať jednoduché, rutinné dotazy, ako sú informácie o produktoch, a sústrediť sa na zložitejšie, hodnotnejšie prípady, ktoré vyžadujú ľudskú pomoc, ako je napríklad vytváranie obchodných návrhov.

„V minulosti sme u našich partnerov a zákazníkov zaznamenali pomerne chladný postoj k technológii umelej inteligencie, ale to sa začína meniť,“ povedal Erik Leo, country manager ZEBRA SYSTEMS pre Slovensko. „Namiesto toho, aby sme umelú inteligenciu vnímali ako niečo, čo jedného dňa prevezme a vezme nám prácu, začíname tieto nástroje vnímať ako niečo, čo nám môže ušetriť veľa času a eliminovať množstvo rutinných úloh. A presne tak funguje riešenie Eloquens AI.“

Eloquens AI je nástroj na automatizáciu firemnej e-mailovej komunikácie, ktorý eliminuje neefektívne činnosti v rámci firemnej e-mailovej komunikácie. Vďaka pokročilej technológii umelej inteligencie a možnostiam ľudskej pomoci Eloquens mení spôsob, akým organizácie všetkých veľkostí a zamerania môžu spravovať intenzívnu e-mailovú komunikáciu.  Toto riešenie ponúka okamžité, konzistentné a presné odpovede založené na znalostiach – 24 hodín denne a vo viac ako 160 jazykoch. Umožňuje automaticky spracovávať rutinné dotazy a sústrediť sa na zložitejšie prípady a produkty s vyššou hodnotou.