Ampere a Stratus Materials majú dohodu na využitie technológie katód bez kobaltu
3m čítanie

Ampere a Stratus Materials majú dohodu na využitie technológie katód bez kobaltu

Spoločnosť Ampere, čisto elektrická a softvérová divízia Skupiny Renault, uzavrela dohodu o spoločnom vývoji (Joint Development Agreement, JDA) so spoločnosťou Stratus Materials Inc., popredným vývojárom vysokoenergetických katódových aktívnych materiálov LXMOTM bez obsahu kobaltu (CAM) pre pokročilé lítium-iónové batérie.

Táto dohoda predstavuje prvý krok k posúdeniu vhodnosti integrácie vysokoenergetickej technológie LXMOTM bez kobaltu od Stratus Materials do flotily elektromobilov Skupiny Renault a sústreďuje sa na preukázanie vysokej výkonnosti tohto materiálu v batériových článkoch určených pre elektromobily. Nová technológia, ktorú vyvinula spoločnosť Stratus Materials, bude testovaná v Ampere Battery Cell Innovation Lab – laboratóriu na inovácie batériových článkov, ktoré bolo nedávno otvorené v Lardy, Francúzsko. Toto laboratórium bolo navrhnuté tak, aby predvídalo technologické prelomové inovácie a posilnilo konkurencieschopnosť Skupiny Renault v oblasti elektromobilov.

Batérie založené na technológii LXMOTM predstavujú veľmi atraktívne potenciálne riešenie pre elektromobily, pretože dokážu dosahovať vysokú energetickú hustotu porovnateľnú alebo dokonca vyššiu než batérie typu NMC (nikel, mangán, kobalt), pričom si zachovávajú nízke náklady a odolnosť voči poškodeniu podobnú batériám typu LFP (lítium, železo, fosfát). Na systémovej úrovni kombinácia zvýšenej odolnosti voči poškodeniu a vysokej energetickej hustoty vedie k tomu, že celková energetická hustota batériových modulov môže byť až dvojnásobná v porovnaní s modulmi založenými na NMC alebo LFP technológii. Tým sa pre spoločnosť Ampere otvárajú významné konštrukčné a ekonomické výhody – s prísľubom nižšej ceny vozidiel, dlhšieho dojazdu a vyššej bezpečnosti.

Technológia bez kobaltu predstavuje tretí krok v batériovej stratégii Ampere, po NMC (vysoká hustota) a LFP, ktorá sa začne používať v modeloch Renault od roku 2026.

„Spoločnosť Ampere sa podrobne zameriava na vysokoenergetické materiály bez obsahu kobaltu, pretože ponúkajú významné výhody v porovnaní so súčasne používanými katódovými materiálmi. Katódové materiály LXMOTM od spoločnosti Stratus upútali našu pozornosť svojou jedinečnou a presvedčivou kombináciou výkonu, ceny, bezpečnosti a životnosti,“ uviedol Nicolas Racquet, viceprezident pre vývoj vozidiel a pohonných jednotiek spoločnosti Ampere.

Jay Whitacre, generálny riaditeľ spoločnosti Stratus, dodal: „Sme nadšení, že technológia LXMOTM bola spoločnosťami Ampere a Renault Group vybraná ako kandidát na nasadenie v ich budúcich modeloch vozidiel. Doterajší pokrok v spolupráci s Ampere bol veľmi sľubný a tešíme sa na pokračovanie v rámci dohody JDA a spoločný postup smerom k plnému začleneniu do sériovej výroby.

Vzhľadom na kľúčový význam pokročilých batériových materiálov, článkov a modulov v súčasných elektromobiloch je toto oznámenie ďalším dôkazom, že Ampere sa profiluje ako líder v oblasti EV technológií, ktorý aktívne prijíma inovatívne riešenia prinášajúce výrazné technologické zlepšenia, nižší environmentálny dopad a zjednodušený dodávateľský reťazec.LXMOTM = Lithium X Manganese Oxide