Škoda Auto za tri štvrťroky roku 2025 pokračovala v raste dodávok, tržieb aj zisku
6m čítanie

Škoda Auto za tri štvrťroky roku 2025 pokračovala v raste dodávok, tržieb aj zisku

Škoda Auto za prvé tri kvartály roku 2025 zaznamenala vynikajúce finančné výsledky: tržby vzrástli na 22,344 mld. eur (+9,5 %), prevádzkový zisk sa zvýšil na 1,790 mld. eur (+5,4 %) a čistý peňažný tok zostal na veľmi dobrej úrovni 1,934 mld. eur (−2,8 %).

Solídna je aj rentabilita tržieb vo výške 8,0 % (vlani: 8,3 %), ktorá potvrdzuje pozíciu značky Škoda medzi najziskovejšími objemovými značkami v Európe. Zákazníkom po celom svete bolo dodaných 765 700 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 14,1 %. V Európe (zahŕňa EÚ 27, Spojené kráľovstvo, Švajčiarsko, Nórsko a Island) značka dodala 616 300 vozidiel a obhájila svoju 3. pozíciu. Podiel plne elektrických (BEV) a plug-in hybridných vozidiel (PHEV) tvorí v tomto regióne už 24,1 % dodávok (pred rokom: 11,1 %), pričom modely Elroq a Enyaq sú tu na 3. a 6. mieste medzi elektromobilmi. Elroq navyše prekročil hranicu 100 000 objednávok od začiatku predaja. V plnom prúde je aj internacionalizácia značky – v Indii Škoda dosiahla historické maximum so 49 400 dodanými vozidlami (+106,1 %) a vo Vietname bola počas roka spustená výroba modelu Kushaq, pričom od septembra sa tam vyrába aj predáva sedan Slavia.

Klaus Zellmer, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto, hovorí: „Vynikajúce výsledky značky Škoda po deviatich mesiacoch tohto roka dokazujú, že naša stratégia funguje. Rastieme so ziskom, rýchlo elektrifikujeme a expandujeme po celom svete. Skutočnosť, že si pevne držíme pozíciu tretej najpredávanejšej automobilovej značky v Európe a zároveň sme zdvojnásobili dodávky v Indii, ukazuje silu nášho tímu a partnerov aj hlbokú dôveru našich zákazníkov. Vpred postupujeme s istotou, efektivitou a odvahou formovať budúcnosť mobility.“

Holger Peters, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto pre financie, IT a právne záležitosti, vysvetľuje: „Aj po treťom štvrťroku zostávajú naše výsledky veľmi dobré. Ide o skvelý úspech, najmä vzhľadom na pretrvávajúce výzvy na trhu. Nárast prevádzkového zisku o 5,4 % na 1,790 miliardy eur a pozitívny vývoj čistého peňažného toku potvrdzujú pevný základ nášho obchodného modelu a prínosy dôsledného zavádzania programu Next Level Efficiency+. Okrem toho pokračujeme v hľadaní potenciálu na úsporu nákladov prostredníctvom synergií v skupine značiek Brand Group Core, napríklad pri vývoji a výrobe pripravovaného plne elektrického crossoveru Epiq. Aj naďalej zostávame presvedčení o našej schopnosti udržať pozitívnu trajektóriu prostredníctvom disciplinovaného sledovania nákladov a koncentrovania sa na strategické ciele.“

Martin Jahn, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto pre predaj a marketing, dodáva: „Záujem o vozidlá Škoda počas prvých troch štvrťrokov výrazne vzrástol. V Európe prekonávame celkový trh a držíme tretiu priečku vďaka širokej ponuke modelov, pričom zároveň sme druhou najpredávanejšou značkou u veľmi dôležitých flotilových zákazníkov. Navyše, takmer každé štvrté vozidlo Škoda v Európe je elektrifikované, čo nám do budúcnosti dodáva veľký optimizmus. Naším ďalším krokom bude uvedenie nového crossoveru Škoda Epiq, ktorý sa stane vstupným modelom značky Škoda do sveta elektromobility, a to s cenou, ktorá sa na mnohých trhoch vyrovná modelu Kamiq so spaľovacím motorom.“

Škoda Auto v roku osláv 130 rokov existencie pokračuje so solídnymi výsledkami

Škoda Auto za tri štvrťroky dodala zákazníkom po celom svete celkovo 765 700 vozidiel (pred rokom 671 300). O medziročný nárast 14,1 % sa postaral vyšší odbyt na významných trhoch v Európe aj v Indii, ako aj doteraz najširšia a najmodernejšia modelová ponuka zahŕňajúca všetky typy pohonov.

Český výrobca vďaka tomu rastie rýchlejšie než celkový trh a zostáva treťou najpredávanejšou značkou v Európe (EÚ 27 + 4). Strategickým cieľom značky je byť v Európe do roku 2030 stabilne medzi tromi najžiadanejšími výrobcami.

Významný rast pokračuje aj na najväčšom odbytišti značky: v Nemecku Škoda dodala 153 800 vozidiel (o 13 800 viac; medziročne +9,9 %). Ďalšie významné prírastky boli zaznamenané na druhom najväčšom trhu, v Českej republike (67 700 vozidiel; +6 000; +9,8 %), aj na treťom odbytišti v poradí, vo Veľkej Británii (66 100 vozidiel; +7 800; +13,4 %), ako aj v Dánsku (15 100 vozidiel; +5 600; +59,2 %) a v Španielsku (30 000; +5 400; +21,9 %).

Mimoriadnym úspechom je dosiahnutie 2. pozície v celej Európe v rámci predaja flotilovým zákazníkom (bez započítania služobných vozidiel a vozidiel v prenájme).

Elektrifikácia zrýchľuje: modely Elroq a Enyaq medzi najžiadanejšími elektromobilmi v Európe

Celosvetovo dodala Škoda Auto za tri štvrťroky tohto roka 150 700 elektrifikovaných vozidiel (elektromobilov a plug-in hybridov). Pôsobivý je najmä výsledok v Európe, kde podiel vozidiel BEV a PHEV dosiahol dovedna 24,1 % (2024: 11,1 %). V kategórii čisto elektrických vozidiel sa Škoda za prvých deväť mesiacov roku 2025 stala 4. najpredávanejšou značkou s trhovým podielom 6,6 %.

Kľúčový je úspech elektromobilov Škoda, ktorých značka celosvetovo dodala 118 600, z toho 60 400 kusov modelu Elroq a 58 200 vozidiel modelového radu Enyaq. V Európe sa táto dvojica radí medzi najpredávanejšie elektromobily: Elroq je tretí a Enyaq šiesty.

Elroq je jednotkou medzi elektromobilmi v Českej republike, Dánsku a na Slovensku a patrí medzi tri najžiadanejšie batériové vozidlá v Rakúsku, Holandsku a vo Švajčiarsku. Enyaq sa umiestnil v TOP3 v Česku, Nemecku, Fínsku, Rakúsku, na Slovensku a vo Švajčiarsku. Dopyt zákazníkov pritom aj naďalej rastie: v septembri Škoda Auto zaznamenala historické maximum v dodávkach elektromobilov (17 400 za jediný mesiac) a do konca októbra spoločnosť prijala viac než 170 000 objednávok plne elektrických modelov po celom svete.

Najobľúbenejším vozidlom značky Škoda zostáva Octavia so 142 200 dodávkami zákazníkom, nasledovaná modelmi Kodiaq a Kamiq.

Internacionalizácia a úspech v Indii pokračujú, spustená výroba vo Vietname

Škoda zaznamenala nárast dodávok aj na ďalších zahraničných trhoch. V Indii, ktorá popri Európe tvorí druhý pilier odbytu, automobilka výrazne posilnila. Celkové dodávky zákazníkom sa medziročne viac než zdvojnásobili a dosiahli historické maximum 49 400 vozidiel (+106,1 %). Kľúčový podiel na tomto úspechu má model Kylaq s 30 100 dodanými vozidlami. Zároveň bol v septembri dosiahnutý míľnik v podobe 100 000 vyrobených vozidiel Kushaq.

Vo Vietname sa v septembri začala výroba a predaj sedanu Slavia, druhého lokálne montovaného vozidla značky Škoda. V októbri tu získala Škoda Kodiaq v renomovanej ankete Better Choice Awards titul „Rodinné vozidlo roka“.

V Turecku, druhom najväčšom zámorskom trhu značky Škoda, sa dodávky zvýšili na 32 200 vozidiel (+7,0 %), najmä vďaka veľkému záujmu o modely Superb a Octavia. V Maroku automobilka dosiahla 4 500 dodaných vozidiel zákazníkom (+43,8 %) a posilnila tak svoju pozíciu v oblasti severnej Afriky.

Ďalšia elektrifikácia ponuky: mestský SUV crossover Epiq a 7-miestne rodinné SUV

V septembri automobilka predstavila štúdiu modelu Škoda Epiq – reálny predobraz pripravovaného plne elektrického mestského SUV crossoveru s plánovaným uvedením na trh v roku 2026. Pôjde o vstupný model značky Škoda do sveta elektromobility s obstarávacou cenou, ktorá bude na mnohých trhoch na úrovni modelu Kamiq so spaľovacím motorom.

Česká automobilka okrem toho uvedie sériovú podobu štúdie Vision 7S – vrcholného rodinného SUV s elektrickým pohonom. Pohľad ešte ďalej ponúka nedávno predstavený koncept Vision O, ktorý prináša konkrétny náhľad na elektrickú budúcnosť kombi vozidiel a evolúciu dizajnového jazyka Modern Solid.

Škoda Auto Group1) – Kľúčové hospodárske ukazovatele za prvé tri štvrťroky 2025  

  január – september 25január – september 24Zmena2)   
Dodávky zákazníkomvozidiel765 700671 300+14,1 % 
Výroba3)vozidiel837 000780 500+7,2 %
Odbyt4)vozidiel869 700808 700+7,5 %
Tržbymil. eur22 34420 399+9,5 %
Prevádzkový výsledokmil. eur1 7901 699+5,4 %
Rentabilita tržieb%8,08,3
Investície mil. eur1 3041 182+10,3 %
Čistý peňažný tokmil. eur1 9341 990-2,8 %