Nový Fiat 500 Hybrid
- Fiat 500 Hybrid oslavuje svoje hlboké prepojenie so závodom Mirafiori, kde sa tradícia, vášeň a inovácie spojili do ikonického modelu, nanovo interpretovaného s osvieženým dizajnom, zvýšeným komfortom a inteligentnou technológiou.
- Nový model bude v ponuke ako Hatchback, 3+1 a Cabrio v troch rozličných verziách výbavy – POP, ICON a LA PRIMA, ako aj v špeciálnej uvádzacej verzii TORINO.
- Výroba už bola spustená v polovici novembra s cieľom do konca roka 2025 vyrobiť vyše 5000 vozidiel.
Fiat 500 pokračuje v získavaní sŕdc zákazníkov na celom svete vďaka premiére nového modelu Fiat 500 Hybrid, ktorý má v dňoch 21. – 28. novembra jazdnú prezentáciu pre médiá. Fiat 500 Hybrid predstavuje novú kapitolu značky FIAT, kombinujúc bohatú tradíciu značky s najmodernejšou technológiou, pričom oslavuje nadčasovú krásu a ducha talianskeho dizajnu.
Táto premiéra súčasne dokumentuje prepojenie nového modelu s výrobným závodom Mirafiori v Turíne, kde sa v roku 1957 zrodila prvá generácia radu 500. Výroba nového modelu 500 Hybrid už bola v polovici toto mesiaca oficiálne spustená s cieľom do konca roka 2025 vyrobiť najmenej 5000 exemplárov. Po úplnom nábehu výroby by malo z montážnych liniek závodu Carrozzerie Mirafiori v Turíne schádzať približne 100 000 exemplárov hybridného modelu, čo posilní strategickú rolu značky FIAT v rámci talianskeho priemyslu a zvýrazní väzbu značky na jej domovské mesto.
Tri verzie karosérie a tri verzie výbavy
Nový Fiat 500 Hybrid sa bude predávať s troma verziami karosérie, rovnako ako elektrická verzia 500e. Na výber 3-dverová uzavretá karoséria Hatchback, otvorená Cabrio a od roku 2026 sa bude dať objednať aj verzia 3+1 s malými zadnými bočnými dverami na strane spolujazdca („Magic Door“). Interiér je s výnimkou radiacej páky vo zvýšenej stredovej konzole a troch pedálov zhodný s elektrickou verziou. Karoséria dlhá 3,63 m, široká 1,88 m a vysoká 1,53 m má variabilný batožinový priestor s objemom 183 – 440 litrov. K dispozícii je sedem živých a súčasne elegantných farieb karosérie, ktoré sú rovnaké ako pri elektrickej verzii. Fiat 500 Hybrid bude vyrábať v troch verziách výbavy, označených POP, ICON a LA PRIMA. Určitý čas po spustení predaja bude v ponuke aj uvádzacia verzia TORINO.
Úsporný pohon spĺňajúci najaktuálnejšiu emisnú normu
Na pohon modelu Fiat 500 Hybrid slúži benzínový trojvalec Fiat FireFly s objemom 1,0 litra, doplnený 12-voltovým systémom mild hybrid tvoreným štartovacím generátorom pripojeným k motoru drážkovaným remeňom. Pohonný agregát, zhodný s aktuálnym modelom Fiat Pandina, spĺňa najaktuálnejšiu emisnú normu Euro 6e. Dosahuje maximálny výkon 48 kW (65 k) a maximálny krútiacim moment 92 Nm, ktorý sa prenáša na poháňané predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky.
Karoséria a podvozok modelu Fiat 500 Hybrid vychádzajú z elektrickej verzie 500e a sú adaptované pre použitie spaľovacieho motora. Vyladenie podvozka je prispôsobené hmotnosti vozidla nižšej oproti elektrickej verzii o vyše 200 kg (1055 – 1102 kg). Osvedčené komponenty podvozka elektrickej verzie ako elektrický posilňovač riadenia Dualdrive a elektrická parkovacia brzda zostali zachované.
Fiat 500 Hybrid zrýchľuje z 0 na 100 za 16,2 sekundy (Hatchback), resp. 17,2 sekundy (Cabrio) a dosahuje maximálnu rýchlosť 155 km/h (Cabrio 150 km/h). Kombinovaná spotreba paliva (WLTP) sa podľa verzie karosérie a výbavy pohybuje od 5,2 do 5,4 litra na 100 km, čomu zodpovedajú kombinované emisie CO2 119 – 123 g/km. Palivová nádrž s objemom 37 litrov zabezpečuje dlhý dojazd.
Fiat 500 Hybrid POP: oslava jednoduchosti a šarmu
Základná verzia POP má 15-palcové disky kolies z oceľového plechu s veľkoplošnými ozdobnými plastovými krytmi a pneumatikami 185/65 R 15, halogénové svetlomety s LED dennými svetlami a LED zadné svetlá. Pred vodičom je digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 17,8 cm (7 palcov) a dvojramenný multifunkčný volant, namiesto systému infotainmentu je vozidlo vybavené držiakom na smartfón Smart Audio prepojeným so zosilňovačom a štyrmi reproduktormi. Dvojfarebné sedadlá sú z väčšej časti potiahnuté čiernou látkou s vyšitými monogramami FIAT. Sériová výbava zahŕňa manuálnu klimatizáciu, tempomat, zadné parkovacie senzory a tlačidlo na štartovanie a motora.
Fiat 500 Hybrid ICON: technológia v spojení so sofistikovanosťou
Verzia ICON má navyše oproti verzii POP systém infotainmentu Uconnect 5 s dotykovým displejom 26 cm (10,25 palca), prijímačom analógového (FM) i digitálneho (DAB+) rozhlasového vysielania a štyrmi reproduktormi, podporujúci Apple CarPlay a Android Auto, ako aj konektory USB A + C. Sériová výbava zahŕňa aj automatickú klimatizáciu a dažďový senzor. Vonkajší dizajn dopĺňajú 16-palcové zliatinové disky s pneumatikami 195/55 R 16, v kabíne je obklad prístrojovej dosky vo farbe karosérie.
Fiat 500 Hybrid LA PRIMA: najvyšší prejav elegancie a exkluzivity
Najvyššia verzia LA PRIMA sa navonok od verzie ICON líši dvojfarebnými 17-palcovými zliatinovými diskami s pneumatikami 205/45 R 17, chrómovanými lištami na bokoch karosérie a okolo bočných okien, tmavo tónovanými sklami v zadnej časti kabíny a pevným strešným oknom (Hatchback), resp. plátennou strechou s monogramami FIAT (Cabrio). V interiéri je obklad prístrojovej dosky v matnej slonovinovej farbe, dvojfarebný volant a stredová konzola s odkladacími priestorom uzatvárateľným roletou. Sedadlá majú luxusné dvojfarebné čierno-biele poťahy z pozdĺžne prešívanej látky (dizajn „canneloni“). Predné sedadlá sú vyhrievané a dajú sa manuálne nastavovať v 6-smeroch, sklopné operadlo zadného sedadla je delené v pomere 50/50. Bohatá štandardná výbava zahŕňa navyše oproti verzii ICON svetlomety Full LED, vyhrievané predné okno v oblasti stieračov, navigáciu, systém monitorovania mŕtvych uhlov, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, automatické prepínanie diaľkových svetiel, systém odomykania bez kľúča, bezdrôtovú nabíjačku smartfónu a cúvaciu kameru.
Fiat 500 Hybrid TORINO: taliansky štýl v najkrajšej podobe
Uvádzacia verzia TORINO svojim označením vzdáva hold mestu Turín, kde bola talianska značka v roku 1899 založená a doteraz má v ňom svoju centrálu. Bude k dispozícii v obmedzenom počte a výlučne s trojdverovou karosériou Hatchback. Sériová výbava vychádza z verzie ICON a je doplnená niektorými prvkami z verzie LA PRIMA ako napríklad svetlomety Full LED. Na karosérii i v interiéri sú špecifické dizajnové detaily. Pod zadným bočným oknom je podlhovastá plaketa s nápisom „500 Torino“ a siluetou veže Mole Antonelliana, ktorá je architektonickým symbolom mesta. Sedadlá majú dvojfarebný poťah z čiernej a sivej vzorovanej (tzv. „kohútia stopa“) látky s výšivkou „500 Fabbrica Italiana Automobili Torino“ v hornej časti.
Konfigurátor modelu Fiat 500 Hybrid pre taliansky trh bol spustený súčasne so svetovou premiérou, prvé vozidlá zákazníci dostanú vo februári 2025.
Podobné články
Toyota globálne predala už viac ako 30 miliónov elektrifikovaných vozidiel
Ampere a Stratus Materials majú dohodu na využitie technológie katód bez kobaltu
Nový SEAT Arona je teraz robustnejším mestským SUV s dynamickým charakterom
Britský kúsok so šarmom: MINI Paul Smith Edition