Skupina Lenovo: finančné výsledky za druhý štvrťrok fiškálneho roku 2025/26
7m čítanie

Skupina Lenovo: finančné výsledky za druhý štvrťrok fiškálneho roku 2025/26

Lenovo dosiahlo rekordné štvrťročné výsledky a zaznamenalo významný pokrok v oblasti hybridnej AI

Spoločnosť Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY), spolu so svojimi dcérskymi spoločnosťami („Skupina“), oznámila rekordné výsledky za druhý štvrťrok fiškálneho roka 2025/26. Celkové tržby skupiny dosiahli historické maximum vo výške 20,5 miliardy USD, čo predstavuje medziročný nárast o 15 %. Upravený čistý zisk[1] medziročne vzrástol o 25 % na 512 miliónov USD a upravená marža čistého zisku sa rozšírila na 2,5 %, podporená vyššími tržbami. Spoločne tieto výsledky odrážajú silu prevádzkového výkonu Skupiny, keďže nezahŕňajú vplyv nepeňažných strát zo zmeny reálnej hodnoty warrantov, imputovaného úroku z konvertibilných dlhopisov a ďalších nepeňažných položiek.

Skupina zaznamenala dvojciferný medziročný rast tržieb vo všetkých hlavných obchodných skupinách aj predajných regiónoch. Podiel tržieb súvisiacich s AI sa medziročne zvýšil o 13 percentuálnych bodov a v tomto štvrťroku tvoril 30 % celkových tržieb Skupiny. Rast bol podporený vysokým dvojciferným nárastom tržieb v oblasti AI serverov a trojciferným nárastom tržieb v kategóriách AI PC, AI smartfónov a AI služieb.

Tieto výsledky sú dôkazom jasnej stratégie Skupiny, prevádzkovej excelentnosti a neustálej inovatívnosti. Odzrkadľujú nielen silu jej aktuálneho podnikania, ale aj odolnosť jedinečného „Global/Local“ modelu a víziu spoločnosti vybudovanej tak, aby bola lídrom v ére AI. S prvou vlnou budovania infraštruktúry v ére AI sa trend vyvíja smerom k fáze, ktorá je viac orientovaná na človeka a podniky, keďže veľké jazykové modely sa stávajú komoditou a priority používateľov sa presúvajú k personalizácii a súkromnému prostrediu. Tento vývoj otvára nové príležitosti naprieč zariadeniami, hybridnou infraštruktúrou a riešeniami na mieru a umožňuje Skupine rozširovať svoje líderstvo v oblasti Personal AI a ešte výraznejšie napĺňať svoju hodnotovú ponuku v oblasti Enterprise AI.

Ako sa makroekonomické prostredie stabilizuje, spoločnosť Lenovo zostáva odhodlaná pokračovať v realizácii svojej stratégie hybridnej AI a investovať do inovácií, aby prinášalo akcionárom udržateľné dlhodobé výnosy a aby sa AI stala skutočne personalizovanou.

Predstavenstvo spoločnosti Lenovo vyhlásilo medzidividendu vo výške 8,50 HK centa na akciu.

Citácia generálneho riaditeľa a predsedu predstavenstva – Yuanqing Yang:

„Využitím trendu demokratizácie AI a vďaka našej jasnej stratégii, prevádzkovej excelencii a neustálej inovácii dosiahla spoločnosť Lenovo ďalší štvrťrok rekordných výsledkov, pričom zaznamenala dôležitý pokrok v oblasti Personal AI aj Enterprise AI. Naďalej budeme využívať náš jedinečný globálno-lokálny model, aby sme zvládli neistoty a uchopili obrovské príležitosti hybridnej AI. Tým nielenže zabezpečíme udržateľné dlhodobé výnosy pre našich akcionárov, ale zároveň spravíme AI skutočne personalizovanú pre každého jednotlivca a každé podnikanie.“

Zhrnutie finančných výsledkov:

 Q2 FY 25/26 v miliónoch dolárovQ2 FY 24/25 v miliónoch dolárovRozdiel  
Príjmy skupiny20,45217,85015%
Čistý zisk (zisk pripadajúci držiteľom akcií)340359(5%)
Čistý zisk (zisk pripadajúci držiteľom akcií podľa iných štandardov než HKFRS) [1]51240925%
Základný zisk na akciu (v amerických centoch)2.772.92(5%)

Personal AI: Inovácie posilnili líderstvo na trhu a obohatili ekosystém

Spoločnosť Lenovo reaguje na rastúci spotrebiteľský dopyt po hyperpersonalizácii svojou stratégiou Personal AI – „One Personal AI, Multiple Devices“, ktorú globálne predstaví na podujatí Tech World 6. januára 2026, Personal AI super agent bude bezproblémovo koordinovať nositeľné a ambientné zariadenia tak, aby vnímal, učil sa a konal ako jeho používateľ – a napokon sa stal skutočným osobným AI dvojčaťom (Personal AI Twin).

Divízia Intelligent Devices Group (IDG), ako hnací motor stratégie Personal AI v rámci spoločnosti Lenovo, dosiahla silné výsledky za Q2 FY25/26:

  • Celkové tržby IDG medziročne vzrástli takmer o 12 % na 15,1 miliardy USD.
  • Líderstvo na trhu PC sa posilnilo rekordným 25,6 % podielom, čím sa ďalej zvýšil náskok pred druhým hráčom na trhu.
  • Oblasť PC a inteligentných zariadení si udržala vo svojom odvetví vedúcu ziskovosť, podporenú silným výkonom segmentov s vysokou maržou.
  • Zvýšil sa podiel AI PC, keď v poslednom kvartáli tvorili 33 % všetkých dodávok PC Lenovo. Spoločnosť Lenovo je globálnou jednotkou v segmente Windows AI PC s podielom 31,1 %. Smartfóny Motorola zase dosiahli rekordné objemy predaja.
  • Vývoj AI zariadení je mimoriadne povzbudivý, pričom podiel tržieb z AI zariadení medziročne vzrástol o 17 bodov na 36 %

Enterprise AI: Využitie výhod hybridnej AI – od infraštruktúry až po riešenia a služby

Spoločnosť Lenovo posúva svoju stratégiu Enterprise AI vpred, aby zákazníkom pomohla premieňať dáta a znalosti na prakticky využiteľné poznatky a hodnotu. Skupina má silnú pozíciu na podporu transformácie v oblasti Enterprise AI a na vývoj riešení typu AI Twin pre zákazníkov. Očakáva sa, že presun od cloudového tréningu AI k on-premises a edge inferencii podporí ďalší rast v oblasti AI zariadení a AI aplikácií, čím sa ešte viac rozšíri celkový adresovateľný trh spoločnosti.

Divízia Infrastructure Solutions Group (ISG), kľúčový prvok hybridnej infraštruktúry spoločnosti Lenovo, dosiahla v Q2 FY25/26 silný rast:

  • Tržby medziročne vzrástli o 24 % na 4,1 miliardy USD vďaka pokračujúcej silnej realizácii duálnej stratégie CSP (Cloud Service Provider) a Enterprise/SMB.
  • Segment CSP dosiahol rekordné tržby za druhý fiškálny štvrťrok.
  • Tržby v oblasti AI infraštruktúry zaznamenali vysoký dvojciferný medziročný rast, podporený silným obchodným pipeline.
  • Tržby z odvetvia popredných riešení kvapalinového chladenia medziročne vzrástli o 154 %.
  • Skupina je presvedčená, že infraštruktúrny biznis sa čoskoro vráti k ziskovému rastu, keďže optimalizuje enterprise a SMB obchodné modely tak, aby lepšie zohľadňovali špecifické potreby podnikových a SMB zákazníkov.

Divízia Solutions and Services Group (SSG) dosiahla v Q2 FY25/26 stabilný rast, pričom poskytovala riešenia a služby pre podniky využívajúce výhodu Lenovo Hybrid AI Advantage:

  • Celkové tržby SSG medziročne vzrástli o 18 % na 2,6 miliardy USD. Ide už o 18. štvrťrok po sebe, v ktorom tržby medziročne rástli.
  • Prevádzková marža medziročne vzrástla o 1,9 bodu na viac než 22 %.
  • Tržby zo Support Services vzrástli medziročné o dvojciferné číslo, podiel tržieb z managed services a z projektov a riešení medziročne stúpol o 1 bod a dosiahol takmer 60 % celkových tržieb SSG.
  • SSG naplno využíva potenciál Lenovo Hybrid AI Advantage tým, že prepája AI továreň, AI služby a AI knižnicu replikovateľných a škálovateľných AI riešení pre vybrané vertikálne odvetvia a horizontálne funkcie.

Korporátne a ESG míľniky

Dosiahnuté výsledky, oznámenia a významné záväzky za uplynulý štvrťrok zahŕňajú:

  • Zaradenie továrne Lenovo v Monterrey v Mexiku do World Economic Forum’s Global Lighthouse Network. Ide o druhú továreň Lenovo medzi 201 poprednými výrobnými závodmi na svete.  
  • Zlepšenie ESG skóre v rámci CDP a S&P Global, pričom skupina si udržala hodnotenie AAA v MSCI ESG hodnoteniach už štvrtý rok po sebe.
  • Zisk hodnotenia AA+ v indexe Hang Seng Corporate Sustainability Index za rok 2025, čo je druhé najvyššie hodnotenie tohto indexu.
  • Umiestnenie na 1. mieste už štvrtý rok po sebe v rebríčku Gartner Asia Pacific Supply Chain top 10 pre rok 2025.
  • Ocenenie Best Place to Work for Disability Inclusion – cena pre jedno z najlepších pracovísk pre ľudí so zdravotným znevýhodnením v USA, Spojenom kráľovstve a Brazíli.  
  • Prehĺbenie spolupráce s Organizáciou Spojených národov pre priemyselný rozvoj, so zameraním na iniciatívy obehového hospodárstva.
  • Opätovne ocenenie titulom Ambassador v rebríčku 2025 Workplace Pride Global Benchmark, čím skupina potvrdila svoje postavenie lídra v oblasti inklúzie LGBTQI+ ľudí na pracovisku.
  • Pripojenie ku Coalition for Sustainable AI – iniciatíve vedenej francúzskou vládou v partnerstve s UNEP – čím skupina potvrdila svoj záväzok k zodpovednému a inovatívnemu environmentálnemu manažmentu.

[1] Poznámka k upravenému čistému zisku: Upravená metrika bola definovaná ako finančný ukazovateľ, z ktorého sú vylúčené čisté zmeny reálnej hodnoty finančných aktív oceňovaných reálnou hodnotou cez zisk alebo stratu, amortizácia nehmotných aktív vzniknutých v dôsledku fúzií a akvizícií, zníženie hodnoty a odpísanie nehmotných aktív, zisk z riedenia podielu v pridruženej spoločnosti, zmena reálnej hodnoty derivátových finančných záväzkov súvisiacich s warrantmi, a imputovaný (fiktívny) úrok z konvertibilných dlhopisov; ako aj príslušné daňové vplyvy, ak existujú.