Skupina Lenovo: finančné výsledky za druhý štvrťrok fiškálneho roku 2025/26
Lenovo dosiahlo rekordné štvrťročné výsledky a zaznamenalo významný pokrok v oblasti hybridnej AI
Spoločnosť Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY), spolu so svojimi dcérskymi spoločnosťami („Skupina“), oznámila rekordné výsledky za druhý štvrťrok fiškálneho roka 2025/26. Celkové tržby skupiny dosiahli historické maximum vo výške 20,5 miliardy USD, čo predstavuje medziročný nárast o 15 %. Upravený čistý zisk[1] medziročne vzrástol o 25 % na 512 miliónov USD a upravená marža čistého zisku sa rozšírila na 2,5 %, podporená vyššími tržbami. Spoločne tieto výsledky odrážajú silu prevádzkového výkonu Skupiny, keďže nezahŕňajú vplyv nepeňažných strát zo zmeny reálnej hodnoty warrantov, imputovaného úroku z konvertibilných dlhopisov a ďalších nepeňažných položiek.

Skupina zaznamenala dvojciferný medziročný rast tržieb vo všetkých hlavných obchodných skupinách aj predajných regiónoch. Podiel tržieb súvisiacich s AI sa medziročne zvýšil o 13 percentuálnych bodov a v tomto štvrťroku tvoril 30 % celkových tržieb Skupiny. Rast bol podporený vysokým dvojciferným nárastom tržieb v oblasti AI serverov a trojciferným nárastom tržieb v kategóriách AI PC, AI smartfónov a AI služieb.
Tieto výsledky sú dôkazom jasnej stratégie Skupiny, prevádzkovej excelentnosti a neustálej inovatívnosti. Odzrkadľujú nielen silu jej aktuálneho podnikania, ale aj odolnosť jedinečného „Global/Local“ modelu a víziu spoločnosti vybudovanej tak, aby bola lídrom v ére AI. S prvou vlnou budovania infraštruktúry v ére AI sa trend vyvíja smerom k fáze, ktorá je viac orientovaná na človeka a podniky, keďže veľké jazykové modely sa stávajú komoditou a priority používateľov sa presúvajú k personalizácii a súkromnému prostrediu. Tento vývoj otvára nové príležitosti naprieč zariadeniami, hybridnou infraštruktúrou a riešeniami na mieru a umožňuje Skupine rozširovať svoje líderstvo v oblasti Personal AI a ešte výraznejšie napĺňať svoju hodnotovú ponuku v oblasti Enterprise AI.
Ako sa makroekonomické prostredie stabilizuje, spoločnosť Lenovo zostáva odhodlaná pokračovať v realizácii svojej stratégie hybridnej AI a investovať do inovácií, aby prinášalo akcionárom udržateľné dlhodobé výnosy a aby sa AI stala skutočne personalizovanou.
Predstavenstvo spoločnosti Lenovo vyhlásilo medzidividendu vo výške 8,50 HK centa na akciu.

Citácia generálneho riaditeľa a predsedu predstavenstva – Yuanqing Yang:
„Využitím trendu demokratizácie AI a vďaka našej jasnej stratégii, prevádzkovej excelencii a neustálej inovácii dosiahla spoločnosť Lenovo ďalší štvrťrok rekordných výsledkov, pričom zaznamenala dôležitý pokrok v oblasti Personal AI aj Enterprise AI. Naďalej budeme využívať náš jedinečný globálno-lokálny model, aby sme zvládli neistoty a uchopili obrovské príležitosti hybridnej AI. Tým nielenže zabezpečíme udržateľné dlhodobé výnosy pre našich akcionárov, ale zároveň spravíme AI skutočne personalizovanú pre každého jednotlivca a každé podnikanie.“
Zhrnutie finančných výsledkov:
| Q2 FY 25/26 v miliónoch dolárov | Q2 FY 24/25 v miliónoch dolárov | Rozdiel | |
| Príjmy skupiny | 20,452 | 17,850 | 15% |
| Čistý zisk (zisk pripadajúci držiteľom akcií) | 340 | 359 | (5%) |
| Čistý zisk (zisk pripadajúci držiteľom akcií podľa iných štandardov než HKFRS) [1] | 512 | 409 | 25% |
| Základný zisk na akciu (v amerických centoch) | 2.77 | 2.92 | (5%) |
Personal AI: Inovácie posilnili líderstvo na trhu a obohatili ekosystém
Spoločnosť Lenovo reaguje na rastúci spotrebiteľský dopyt po hyperpersonalizácii svojou stratégiou Personal AI – „One Personal AI, Multiple Devices“, ktorú globálne predstaví na podujatí Tech World 6. januára 2026, Personal AI super agent bude bezproblémovo koordinovať nositeľné a ambientné zariadenia tak, aby vnímal, učil sa a konal ako jeho používateľ – a napokon sa stal skutočným osobným AI dvojčaťom (Personal AI Twin).
Divízia Intelligent Devices Group (IDG), ako hnací motor stratégie Personal AI v rámci spoločnosti Lenovo, dosiahla silné výsledky za Q2 FY25/26:
- Celkové tržby IDG medziročne vzrástli takmer o 12 % na 15,1 miliardy USD.
- Líderstvo na trhu PC sa posilnilo rekordným 25,6 % podielom, čím sa ďalej zvýšil náskok pred druhým hráčom na trhu.
- Oblasť PC a inteligentných zariadení si udržala vo svojom odvetví vedúcu ziskovosť, podporenú silným výkonom segmentov s vysokou maržou.
- Zvýšil sa podiel AI PC, keď v poslednom kvartáli tvorili 33 % všetkých dodávok PC Lenovo. Spoločnosť Lenovo je globálnou jednotkou v segmente Windows AI PC s podielom 31,1 %. Smartfóny Motorola zase dosiahli rekordné objemy predaja.
- Vývoj AI zariadení je mimoriadne povzbudivý, pričom podiel tržieb z AI zariadení medziročne vzrástol o 17 bodov na 36 %
Enterprise AI: Využitie výhod hybridnej AI – od infraštruktúry až po riešenia a služby
Spoločnosť Lenovo posúva svoju stratégiu Enterprise AI vpred, aby zákazníkom pomohla premieňať dáta a znalosti na prakticky využiteľné poznatky a hodnotu. Skupina má silnú pozíciu na podporu transformácie v oblasti Enterprise AI a na vývoj riešení typu AI Twin pre zákazníkov. Očakáva sa, že presun od cloudového tréningu AI k on-premises a edge inferencii podporí ďalší rast v oblasti AI zariadení a AI aplikácií, čím sa ešte viac rozšíri celkový adresovateľný trh spoločnosti.
Divízia Infrastructure Solutions Group (ISG), kľúčový prvok hybridnej infraštruktúry spoločnosti Lenovo, dosiahla v Q2 FY25/26 silný rast:
- Tržby medziročne vzrástli o 24 % na 4,1 miliardy USD vďaka pokračujúcej silnej realizácii duálnej stratégie CSP (Cloud Service Provider) a Enterprise/SMB.
- Segment CSP dosiahol rekordné tržby za druhý fiškálny štvrťrok.
- Tržby v oblasti AI infraštruktúry zaznamenali vysoký dvojciferný medziročný rast, podporený silným obchodným pipeline.
- Tržby z odvetvia popredných riešení kvapalinového chladenia medziročne vzrástli o 154 %.
- Skupina je presvedčená, že infraštruktúrny biznis sa čoskoro vráti k ziskovému rastu, keďže optimalizuje enterprise a SMB obchodné modely tak, aby lepšie zohľadňovali špecifické potreby podnikových a SMB zákazníkov.
Divízia Solutions and Services Group (SSG) dosiahla v Q2 FY25/26 stabilný rast, pričom poskytovala riešenia a služby pre podniky využívajúce výhodu Lenovo Hybrid AI Advantage:
- Celkové tržby SSG medziročne vzrástli o 18 % na 2,6 miliardy USD. Ide už o 18. štvrťrok po sebe, v ktorom tržby medziročne rástli.
- Prevádzková marža medziročne vzrástla o 1,9 bodu na viac než 22 %.
- Tržby zo Support Services vzrástli medziročné o dvojciferné číslo, podiel tržieb z managed services a z projektov a riešení medziročne stúpol o 1 bod a dosiahol takmer 60 % celkových tržieb SSG.
- SSG naplno využíva potenciál Lenovo Hybrid AI Advantage tým, že prepája AI továreň, AI služby a AI knižnicu replikovateľných a škálovateľných AI riešení pre vybrané vertikálne odvetvia a horizontálne funkcie.
Korporátne a ESG míľniky
Dosiahnuté výsledky, oznámenia a významné záväzky za uplynulý štvrťrok zahŕňajú:
- Zaradenie továrne Lenovo v Monterrey v Mexiku do World Economic Forum’s Global Lighthouse Network. Ide o druhú továreň Lenovo medzi 201 poprednými výrobnými závodmi na svete.
- Zlepšenie ESG skóre v rámci CDP a S&P Global, pričom skupina si udržala hodnotenie AAA v MSCI ESG hodnoteniach už štvrtý rok po sebe.
- Zisk hodnotenia AA+ v indexe Hang Seng Corporate Sustainability Index za rok 2025, čo je druhé najvyššie hodnotenie tohto indexu.
- Umiestnenie na 1. mieste už štvrtý rok po sebe v rebríčku Gartner Asia Pacific Supply Chain top 10 pre rok 2025.
- Ocenenie Best Place to Work for Disability Inclusion – cena pre jedno z najlepších pracovísk pre ľudí so zdravotným znevýhodnením v USA, Spojenom kráľovstve a Brazíli.
- Prehĺbenie spolupráce s Organizáciou Spojených národov pre priemyselný rozvoj, so zameraním na iniciatívy obehového hospodárstva.
- Opätovne ocenenie titulom Ambassador v rebríčku 2025 Workplace Pride Global Benchmark, čím skupina potvrdila svoje postavenie lídra v oblasti inklúzie LGBTQI+ ľudí na pracovisku.
- Pripojenie ku Coalition for Sustainable AI – iniciatíve vedenej francúzskou vládou v partnerstve s UNEP – čím skupina potvrdila svoj záväzok k zodpovednému a inovatívnemu environmentálnemu manažmentu.
[1] Poznámka k upravenému čistému zisku: Upravená metrika bola definovaná ako finančný ukazovateľ, z ktorého sú vylúčené čisté zmeny reálnej hodnoty finančných aktív oceňovaných reálnou hodnotou cez zisk alebo stratu, amortizácia nehmotných aktív vzniknutých v dôsledku fúzií a akvizícií, zníženie hodnoty a odpísanie nehmotných aktív, zisk z riedenia podielu v pridruženej spoločnosti, zmena reálnej hodnoty derivátových finančných záväzkov súvisiacich s warrantmi, a imputovaný (fiktívny) úrok z konvertibilných dlhopisov; ako aj príslušné daňové vplyvy, ak existujú.
Podobné články
Viac než len obchod: kľúčový partner pre slovenské regióny
Kia EV5 dosiahla najvyššie hodnotenie bezpečnosti Euro NCAP
Poznáme víťazov 5. ročníka Súťaže #premodruplanetu
Nový model CUPRA Formentor VZ5: ikonický päťvalec sa vracia na cestu