Mobilná aplikácia Sociálna poisťovňa získala 2. miesto na konferencii ITAPA 2025
4m čítanie

Mobilná aplikácia Sociálna poisťovňa získala 2. miesto na konferencii ITAPA 2025

Sociálna poisťovňa s projektom mobilnej aplikácie Elektronického účtu poistenca a predbežnej registrácie zamestnanca zaznamenala ďalší úspech na najväčšej konferencii o moderných technológiách na Slovensku – ITAPA 2025. V kategórii Najlepší projekt digitalizácie spoločnosti obsadila 2. miesto. Prvé pozície na tejto konferencii odborníkov v oblasti moderných technológií zaujala aj v rokoch 2022 – 2024.

Mobilná aplikácia „Sociálna poisťovňa“ poslúži klientovi pre celý život – pre všetky životné situácie, ktoré si v inštitúcii vybavuje. Získava ňou moderný, rýchly a jednoduchý prístup k údajom o sociálnom poistení. Doslova na pár klikov sa dozvie, v akom stave je vybavovanie jeho žiadosti o dávku, po ruke má aj údaje o budúcom dôchodku – vidí, koľko rokov a dní má odpracovaných pre nárok na dôchodok a aká je orientačne jeho výška, alebo či si sporí aj v II. pilieri. Rovnako si jednoducho zistí, s akou predpokladanou sumou môže rátať v období nezamestnanosti. Bude mať pod kontrolu platby poistného s možnosťou okamžite uhradiť nedoplatky a penále. Mobilná aplikácia je mu v tom nápomocná, keďže mu vopred vypĺňa dlžnú sumu na zaplatenie a ďalšie údaje pre správnu a bezpečnú platbu.

„Namiesto toho, aby občan musel ísť do Sociálnej poisťovne, my sme sa vydali za ním. Dostávame sa do jeho najosobnejšieho a najpoužívanejšieho zariadenia – smartfónu. Originálnosť aplikácie spočíva v prenose „celého života“ v sociálnom poistení do jednoduchého, mobilného rozhrania. Jedna ,apka‘ tak klientovi zobrazí celý jeho život. Všetky potrebné údaje bude mať pohodlne vo vrecku,“ uviedol generálny riaditeľ Sociálnej poisťovne Michal Tariška. Zdôraznil, že dlhodobým strategickým cieľom Sociálnej poisťovne je proaktívnosť služieb, uľahčovanie životných situácií klientom a menej návštev pobočiek. „Zároveň sme o krok bližšie k vytvoreniu digitálnej pobočky, pretože rozširovanie digitálneho priestoru pre klientov spolu s ďalšími pripravovanými proaktívnymi službami patria k naším prioritám,“ dodal Michal Tariška.

Aplikácia dopĺňa existujúce spôsoby komunikácie a služieb Sociálnej poisťovne v kontakte s klientom najdostupnejším možným spôsobom. Zariadenie, ktoré používateľ kontroluje mnohokrát denne, sa stáva primárnym a najrýchlejším nástrojom aj na riešenie sociálneho poistenia. Nápaditosť aplikácie spočíva v transformácii zložitého systému sociálneho poistenia, v selekcii kľúčových údajov a ich filtrovaní pre personálnu ponuku konkrétnemu klientovi. Pre klienta sú tieto informácie a údaje rozhodujúce, aby mohol s nimi ďalej pracovať, aktívne ich využívať a plniť si svoje povinnosti voči Sociálnej poisťovni.

V súčasnosti Sociálna poisťovňa eviduje takmer 460 tisíc aktivovaných Elektronických účtov poistenca (EUP). Každý z nich si už môže stiahnuť novú mobilnú aplikáciu, prihlásiť sa do nej a začať ju hneď používať. Jej potenciál je však vzhľadom na tri miliónov poistencov širší. Veríme, že aplikácia bude motivovať občanov k záujmu o sociálne poistenie a aktiváciu EUP a práve vďaka nej ho budú môcť mať doslova kedykoľvek po ruke,“ zdôraznil generálny riaditeľ Sociálnej poisťovne.

Údaje v aplikácii sú personalizované, adresné, podľa životnej situácie konkrétneho klienta. Podľa toho, akú konkrétnu záležitosť rieši v Sociálnej poisťovni, podstatnú informáciu k nej uvidí už na úvodnej stránke mobilnej aplikácie. Ide o formu proaktívneho informovania o niektorých životných situáciách. Mobilná aplikácia pritom pomáha nielen fyzickým, ale aj právnickým osobám, zamestnávateľom, resp. povereným účtovníčkam a účtovníkom, aby mohli rýchlo a jednoducho predbežne prihlásiť nového zamestnanca do Sociálnej poisťovne.

Funkcionality aplikácie prehľadne a v modernom dizajne transformujú všetky dôležité údaje, ktoré ponúka Elektronický účet poistenca na portáli Sociálnej poisťovne. Klient sa dozvie aj ďalšie detaily vďaka praktickým vysvetlivkám alebo môže cez aplikáciu priamo kontaktovať Informačno-poradenské centrum, ktoré je pripravené odpovedať na prípadné otázky.

Viac informácií o mobilnej aplikácii Sociálna poisťovňa nájdete na webstránke Sociálnej poisťovne: www.socpoist.sk/aplikacia